سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محرمیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کارتخوان‌های ثبت نشده در سامانه مالیاتی قطع خواهند شد

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: کسانی که دستگاه کارتخوان خود را ثبت نکنند، سازمان امور مالیاتی لیست آن‌ها را به ما اعلام و بانک مرکزی آن ها را قطع می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - آقای مهران محرمیان گفت: سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی در زمینه قطع دستگاه های کارتخوانی که فاقد پرونده مالیاتی هستند هماهنگ هستند که براساس تقسیم وظایفی که صورت گرفته عمده کار فنی در قطع کارتخوان ها برعهده بانک مرکزی است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی می‌گوید: بانک مرکزی امروز (1 اسفند) براساس لیست ارائه شده توسط سازمان امور مالیاتی دستگاه های کارتخوانی که ثبت نشده اند را پس از بررسی ها قطع خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


براساس اعلام سازمان امور مالیاتی دارندگان دستگاه های کارتخوان تا 30 بهمن برای ثبت دستگاه خود مهلت داشتند که طبق آمار بانک مرکزی، در ۷ بهمن ۱۳ میلیون و ۴۵ هزار پذیرنده فعال در کشور داشتیم که حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ابزار پرداخت هیچگونه گردشی نداشتند و بانک مرکزی آن‌ها را قطع کرد.

محمدهادی سبحانیان معاون سیاستگذاری وزارت اقتصاد گفت: این تکلیف قانونی (قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان) از دولت گذشته بر زمین مانده بود و به جهت اهمیت موضوع به صورت هفتگی جلساتی را با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار و پیشرفت این پروژه را به صورت هفتگی رصد می‌کنیم. البته این موضوع در سازمان مالیاتی به صورت روزانه مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اما به جهت اهمیت موضوع وزیر نیز هفتگی جلسات هفتگی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ای خدا آدمی که تو روستا یه مغازه کوچک داره باید مالیات بده ،
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
با این کار هیچ دردی از دوش مردم بر نمی دارید بلکه اضافه هم خواهد شد
بازهم از جیب مردم می‌ره همه چی گرون تر میشه
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
کارتخوان های پزشکان عزیز را فراموش نکند
مخصوصا دانپزشکان
انها با جان و دل مالیات می دهند
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
قطع خواهد شد یعنی چی؟ قطع کنید.
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
قطع کنید تموم، پول هم بصورت اسکناس، بانکها تحویل ندهند. این راه درست غیر قابل برگشتی در ساماندهی مالیات محسوب می شود، مملکت افتاده بود دست یه عده دزد و دلال، پزشکان نامحترمی هم که پدرسوخته بازی در آورند بالاخره توی بانک خودشون و توله هاشون حساب دارند، میشه مالیات گرفت. یه نرم افزار تحلیلگر قوی می خواهد.
فرهاد
۰۹:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
باعرض سلام درود .بنده یک دست فروش هستم .گرش مالی بنده شاید در ماه 30ملیون باشه .که سودش شاید 10ملیون هم نشه من چه مالیاتی بدم؟
۳بار رفتم برا ثبت گفتن چون کد پستی درست نیست .کد پستی که روی سند خونه هست و میگن درست نیست .یک هفته پیش تقاضای کد در دفتر پست دادم هنوز صادر نشده .من چی کار کنم .باید اون کد بیاید .که من ثبت‌نام کنم یا نه؟!؟!
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دیگه دکترم که میری میگه کارتخوانم خرابه واریز کن به کارتم!! دردسری شده واسه مردم عادی
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
با این چیزا بودجه کامل نمیشه یک کاسه بدید دست کارکنانتون
سعید
۰۹:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
یه مدته هر روز میگن قطع خواهند شد. خب قطع کنید دیگه، تا کی قراره بی قانونی ادامه پیدا کنه
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
به خاطر همچین موضوع پیش پا افتاده ای جلسات هفتگی با وزیر دارید
mamad
۰۶:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
شب بد بختی مردم بی پول چه شبی دراز باشد توبیا که از سرسال در بدبختی باز باشد
نظر کدو
۰۶:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
.واسه فشار برمردم ودست بردن به جیب وسفره مردم خوب مغزتون کار میکنه اما واسه امتیاز دادن به مردم مغزتون به کلی ازکار میافته
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
نیازنی قط کنید ماخدمون قطش میکنیم بیخیال جیب مردم بشو بروجلودزدارابگیر کسری بودجه حل میشه پوکیدیم تواین مملکت همش که نمیشه شیره جون مردم را خورد
حسین سرباز نظام
۰۲:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
یک بنده خدایی دستفروشی می کند و خانمیست که شوهرش زباله هایی مثل پلاستیک و ...جمع می کند و سه تا بچه دارد که دوتایشان دبیرستانی هستند و بنده خودم تهرانم ولی اتفاقی با زندگیشان آشنا شدم. برای اجاره خانه ای 40-50 متری در شهرستان خمین با سختی پول پیشی برایشان فراهم شد و ماهی پانصد و پنجاه هزارتومان اجاره می دهند. این خانم دیسک کمر دارد و لباسها را با دست می شورد و وسایل خانه درستی ندارد. تقریبا با این وضعش بلند می شود از خمین می رود شهرهای اطراف تا جوراب بفروشد. اخیرا می گفت مردم پول نقد با خودشان ندارند و لذا ازم جوراب نمی خرند و درآمدم کم است. برایش جور شد و از این پوزها تهیه شد تا بتواند بیش تر بفروشد و بتواند هزینه های زندگیش را تامین کند. حالا از چنین فردی می خواهید مالیات بگیرید و اگر ثبت نام نکرد دستگاهش را قطع می کنید؟ باید برای چنین افرادی فکری کنید که معیشتشان دچار مشکل نشود و بتواند درآمد داشته باشد. بله به این گردن کلفتهای مفتخور دزد مالیات نده سخت بگیرید ولی هر کسی پوز و کارتخوان دارد معنیش این نیست که وضعش خوب است. برایش یکی خریده است تا کار کند و...
محمد
۰۲:۰۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
اگر به مالکین پرونده های مالیاتی این اجازه داده می شد که کارتخوان هایی که مربوط به غیر است به پرونده مالیاتی خود متصل می‌کردند... خیلی بهتر بود الان مالکانی داریم که مالکیت شان وکالتی است وملک به نام شخص دیگری است بایستی بتوانند در پرونده مالیاتی مربوط به ملک آن قسمتی که شماره حساب را خواسته شماره پایانه را وارد کنند... ولی اینچنین نیست.. کسی که در ملک تجاری کار می کند یا ملک است یا وکیل مالک است یا مستاجر متاسفانه سازمان مالیاتی برای هر کد ملی یک پرونده مالیاتی مستقل دیده که این ضغف بزرگی است،، بایستی مهلت به کارتخوان ها داده شود ودر سامانه ورود اطلاعات غیر به پرونده مالیاتی اصلاح شود
Hamed
۰۱:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
من که میدونم شما نمی خواین قطع کنین پس دوباره تمدید کنین
Kamal
۰۰:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
این زیر میزیها پزشکان رو حل کنید که مردم رو بیچاره کردن.یا پول نقد میگیرند .یا کارت به کارت.8میلیون تومان پزشک زیر میزی گرفته .کجای این انصافه .پول نداشته باشی باید بمیری.
سعید
۰۰:۲۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
بابا یکی به اینا بگه من چند روزه دارم میرم تو سایت که ثبت کنم، میزنه امکان بررسی مالکیت خط وجود ندارد
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
هر روز به یک بهانه مردمو اذیت میکنید
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مالیات چی می خواین؟ مالیات برا کشوریه که خدمات میده نه اینجا که وقتی زنگ می زنی شیر آب ترکیده می گن به ما ربطی نداره.
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
استفاده از کارتخوان باید در همه جا اجباری بشود و دولت باید جلوی چاپ پول را بگیرد . الان خیلی از پزشکان و بازاریها برای فرار مالیاتی پول نقد میگیرند که هم باعث بیماری هست و هم کار کارکنان بدبخت بانک چند برابر شده و مثل چهل سال پیش با گونی پول میارن و باعث شلوعی بانک هم شده اند. واقعا تا کی اینهمه جهالت و لجاجت ؟؟؟؟؟؟چرا فقط باید کارمندها مالیات بدهند؟؟؟؟
امید
۲۲:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
مانه بیمه رایگان هستیم نه حقوق مفت میگیریم.آخر عمر هم بدون بیمه از دنیا میریم. کرایه.هزاران بدبختی.ماهم می شما بودیم مالیات بیشترین میدادیم
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
همه کارت به کارت میکنن یا پول نقد
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ب درک
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
کاسب ها میکشن رو قیمت
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
پس از بررسی ها دیگه یعنی چی؟
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
فک کنم برگردیم به عصر دوران معاملات پایا پا... دیگه عصر بانکی و پولی نامعتبر شده و به پایان خط رسیده و به جای اعتبار دردسر و گرفتاری ایجاد کرده!؟ یکی مالیات میبنده یکی خدمات بانکی رو هزینه دار میبنده یکی هزینه تراکنش میبنده یکی از حسابت پول برمی‌داره یکی سرقت میکنه یکی آمارتو درمیاره یکی پولت و حسابتو توقیف میکنه و...
یکیم از اونور دنیا پیدا میشه حساب‌های بانکی رو بلوکه میکنه و تحریم میشی...
آیا دوران بانکداری دیگر به خط پایان رسیده!!؟؟
امیر سامان
۱۹:۲۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
هزاران هزار آفرین و درود.
بسیار کار خوب و درستی است .
پزشکان با وجود اینکه درآمد خوبی دارند مردم بیچاره و مریض و معلول را به پای عابر بانکها می‌کشاندند و من خودم شاهد این تراژدی غم انگیز بودم در گوشه ای از رینگ مردم بیچاره و کارگر در گوشه دیگر رینگ پزشکی که هیچ قانونمند نبود.
هزاران شرم بر آن پزشک دروغگو که قسم دروغ پزشکی خورد و هزاران افسوس برای کشور و مردم عزیزم.
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
کار دست نادان است ، اینقدر ضعف از خود نشان می دهید ، باید دریافت وجه نقد را ممنوع کنید یا بگویید هر ۱میلیون تومان واریزی نقد در بانکها ۱۰ هزار تومان کارمزد دارد ، خوب همان پزشکانی که نقد دریافت می کنند بالاخره باید پول را در بانک واریز کنند دیگه وقتی این کار را که عرض کردم انجام گیرد خود بخود می روند طرف کارتخوان.
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
فقط شرکت های کارتخوان ضرر دیدن هر کی ۵ تا دستگاه داشت قطع داره میکنه
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
چقدر لفت می دهید لطفا راه های ارتباطی ایران خودرو هم قطع کنید
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
به درک قطع خواهد شد
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
آقای رییسی با این جو مالیاتی که راه انداختی خودت باعث تورم شدی به جای اینکه نیروهایی رو راه بندازین که قیمت ها کنترول بشه اومدی جو مالیاتم راه انداختی که تازه کاسبا از ترس مالیات همه چیز رو دوباره گرون کردن مخصوصا خوراکی فروش ها که دارن بیچاره میکنن مردم رو . فرقت آقای رییسی با روحانی چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی نمیفهمین ازبس فشار رو مردم انداختین دیگه افکار عمومی نسبت به شماها برگشته ؟
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ترسیدی
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
آقا تورم رو گردن کاسبها ننداز تورم یک شاخص کلان اقتصادیه که بنگاههای خیلی بزرگ اقتصادی درستش کردن، نقدینگی بزرگ در اختیار موسسات مالی و اعتباری و افراد خاص تورم ایجاد می کنن ، که وقتی به هر سمت بازار برن اون بخش از اقتصاد رو با تورم مواجه می کنن که نمونه هاش برملاشده ( سلطان قیر، سلطان سکه که خود بانکها دخیل بودن ، سلطان اهن ، سلطان ماشین ، یعنی وقتی سرمایه ای کلان که دست بانکها به سمت دلالی و بنگاه داری میده نتیجه اش تورم میشه . اینو علم اقتصاد میگه من نمی گم. یک کسب وکار کوچک اون هم در یک محیط کوچک از محله نمی تونه تورم ایجاد کنه . این رو بفهمید که دیگه خیلی دیر شده
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ما که کلا جمع کردین فقط کارت به کارت خخخخخخخخ
کارتخوان پزشکان عزیز را قطع نکنید
۱۷:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
کارتخوان پزشکان عزیز را قطع نکنید
ناراحت می شدند
چون انها با جون ودل مال می پردازند
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخ
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
کدوم پزشک آخه کارتخوان داره مفت هم بدی قبول نمیکنه کارتخوان رو :)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
شما چه قطع کنی یا نکنی مردم خودشون اقدام به قطع خواهند کرد.