سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمدید زمان ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت تا ۱۵ اسفند

مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: مهلت پایش خانه‌های قرآن و عترت تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری تمدید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: با توجه به اتمام زمان اجرای مرحله دوم طرح ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت که تا ۲۰ بهمن اعلام شده بود، به دلیل  محدودیت‌های تردد در برخی استان‌ها و  تراکم برنامه‌های ماه اخیر و  شرایط جوی ، مهلت پایش خانه‌های قرآن و عترت تا ۱۵ اسفند ماه امسال  تمدید شد.

در مرحله نخست اجرای طرح، ۴ هزار و ۵۲۸ خانه‌ قرآن و عترت در سامانه اعلام وضعیت کردند و در مرحله دوم، یعنی پایش میدانی، تاکنون حدود ۳۳۰۰ خانه مورد بازدید ارزیابان قرار گرفته است.

به گفته بهبودی، ۹۱۷۰ خانه قرآن مجوز گرفته اند که متاسفانه طی چند سال گذشته  تعدادی از آن ها تعطیل شده اند.

خانه‌های قرآن و عترت با توجه به نقش خود در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی و اجرای سیاست‌های قرآنی کشور، باید از هموارترین مسیر برای توسعه فعالیت‌های خود برخوردار بوده و واجد مطلوب‌ترین سطح کیفیت باشند تا بتوانند نقش محوری خود را ایفا کنند.

بر این اساس  متعاقب رصد و ارزیابی موفق مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به منظور تقویت فرهنگ خوداظهاری در پایش ظرفیت‌های گوناگون کشور، جلب همکاری مدیران خانه‌ها و تشویق آنان به مشارکت در ارزیابی و تهیه و به روز رسانی بانک اطلاعاتی جامع از توانایی ها، استعدادها، دستاورد‌ها و موانع احتمالی پیشروی خانه‌های قرآن و عترت طرح پایش و ارزیابی خانه‌های قرآن و عترت کشور با عنوان خودارزیابی و خوداظهاری خانه‌های قرآن و عترت برنامه ریزی شد.

رصد میدانی خانه های قرآن و عترت، از ۲۰ دی آغاز شد و تا ۱۵ اسفند ادامه خواهد داشت. پس از پایان مرحله دوم و حصول اطلاعات، مرحله تحلیل و دسته بندی خانه‌ها انجام و نتایج، جهت برنامه‌ریزی‌های بعدی سازمان و دستگاه‌های مذکور، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.