سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح زرد صادر کرد

هواشناسی خراسان جنوبی با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان در خصوص وزش باد شدید تا خیلی شدید، کاهش کیفیت هوا، رگبار و رعد و برق هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از اواخر وقت یکشنبه تا پیش از ظهر سه شنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، برخی ساعات کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق، در نواحی کوهپایه‌ای و مستعد احتمال بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و گردنه‌ها احتمال بارش برف پیش بینی می‌شود.

او گفت: مناطق تحت تأثیر این سامانه شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس، قائنات، بیرجند، حاجی آباد زیرکوه، درمیان، سربیشه، خوسف و نهبندان هستند.

لطفی گفت: احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و جدا شدن سقف‌های موقت، احتمال شکسته شدن درختان آسیب پذیر، اختلال در عبور و مرور، لغزندگی و یخزدگی سطح جاده ها، وقوع رواناب در برخی مناطق شمالی استان، احتمال خسارت به تابلو‌های تبلیغاتی و سقوط دکل‌ها و داربست‌های فلزی، احتمال خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان‌ها به ویژه کارگاه‌های ساختمانی، محدودیت در انجام فعالیت‌های عمرانی و ساختمان سازی وجود دارد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.