سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان مسابقات شمشیربازی بانوان فارس جام فجر در لارستان

نخستین دوره رقابت های شمشیربازی بانوان جام فجر استان فارس در رشته اسله اپه و در رده سنی بزرگسالان به میزبانی لارستان پایان یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  اداره ورزش و جوانان لارستان یکشنبه اعلام کرد، پس از بیست دوره رقابت انفرادی هانیه عفیفی و نگار زارع از شیراز به ترتیب نفرات اول و دوم این مسابقات را از آن خود کردند.

همچنین زینب زارعی و کوثر تندرو هر دو از شهرستان لارستان میزبان مسابقات به صورت مشترک مقام سوم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

محمد حسن طیبی پور مدیر ورزش و جوانان شهرستان لارستان گفت: این مسابقات در رده سنی بزرگسالان در شهر لار مرکز لارستان برگزار شد و ۳۰ بانوی شمشیرباز در این رقابت ها شرکت داشتند.

فلوره، اپه و سابر سه نوع اسلحه ای هستند که در رشته ورزشی شمشیر بازی به کار می رود و هر ورزشکار به طور معمول  تنها در یکی از این سه رشته رقابت می کند.

ضربه در فلوره و اپه با نوک شمشیر زده می شود، در حالی که در سابر ضربات علاوه بر نوک با لبه تیغه نیز نواخته می شود.

داریوش دهقان سرپرست فرمانداری ویژه لارستان در اختتامیه مسابقات شمشیر بازی بانوان گفت: شمشیربازی یکی از ورزش های مفرح و مهییج  بوده که قدمت بسیار طولانی در ایران و اسلام داشته و همواره برای فراگیری آن توصیه های موکد شده است.

او گفت: شهرستان لارستان با توجه به ظرفیت های متنوع و ایجاد زیرساخت های مناسب آمادگی میزبانی مسابقات این رشته ورزشی در سطح ملی و در رده های مختلف سنی را دارد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.