سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضریب سود برای چه شرکت‌هایی در خراسان رضوی افزایش یافت؟

در اجرای طرح شفاف سازی از طریق درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا، ضرایب سود برای شرکت‌های پخش خراسان رضوی تا ۱۴ درصد افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پیش از این حداکثر ضرایب سود برای شرکت‌های پخش ۱۰ درصد بود که در طرح شفاف سازی از طریق درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا، این ضرایب اصلاح شده است.

گرفتن سود بیشتر از سوی بازرسان تحت نظارت و کنترل صورت می‌گیرد، ضرایب سود برای همه شرکت‌های پخش خراسان رضوی اعلام شده و بازرسان به دقت این موضوع را رصد کرده و تحت نظارت دارند.


بیشتر بخوانید




 عباس اخوان گفت: در اجرای طرح ملی قیمت‌گذاری کالا از مبداء تولید تاکنون ۲۵ گروه از کالا‌های مصرفی موظف به درج قیمت شده اند که آخرین گروه طی مرحله چهارم طرح از ۲۳ بهمن ماه قیمت‌گذاری شد که کالا‌هایی از قبیل انواع کیک و کلوچه، بیسکویت، چیپس، پفک و موارد مشابه را شامل می‌شود.

به گفته او با توجه به مکاتبات انجام شده از طریق انجمن‌های کشوری با سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دستورالعمل قبلی ضرایب سود و هزینه‌های شرکت‌های پخش که پیش از این در سه گروه کالایی اختصاص یافته بود اکنون به پنج گروه کالایی اختصاص یافته است.

 گروه اول شامل مواد پروتئینی، ادویه، آجیل و خشکبار، چای، قهوه و زعفران، گروه دوم شامل انواع روغن خوراکی، حبوبات، قند و شکر، انواع پودر کیک و آرد، محصولات لبنی، پودر لباسشویی و ظرفشویی، تخم مرغ و کنسرو گوشتی، گروه سوم شامل انواع محصولات بهداشتی و آرایشی، سلولزی، نان بسته بندی، کنسروجات و شوینده ها، گروه چهارم شامل انواع آبمیوه و نوشیدنی، انواع بیسکویت و تنقلات، انوع میوه و سبزی و صیفی جات بسته بندی، انواع غذا‌های آماده و نیمه آماده و گروه پنجم شامل آب معدنی و نمک بسته بندی است.

 حداکثر ضرایب سود و هزینه‌های پخش برای گروه اول ۱۰ درصد، برای گروه دوم ۱۱ درصد، برای گروه سوم ۱۲ درصد، برای گروه چهارم ۱۳ درصد و برای گروه پنجم ۱۴ درصد است.

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.