سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شب بوهایی که در نوروز عطر افشانی می کنند

گل های شب بویی که به همت دو جوان گلخانه دار پرورش داده می شوند، در ایام نوروز زینت بخش میادین و معابر بشرویه خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - با نزدیک شدن به ایام عید نوروز، همه جا رنگ و بوی بهاری می‌گیرد و شهر‌ها هم به استقبال بهار می‌روند.

زیباسازی شهر‌ها و کاشت گل‌های طبیعی در معابر و میادین شهری یکی از اقداماتی است که شهرداری‌ها برای زیبایی شهر‌ها در آستانه سال جدید انجام می‌دهند.

حالا در بشرویه دو جوان خوش ذوق و خلاق، با پرورش گل شب بو در یک گلخانه ۳۰۰ متری، قصد دارند گل‌های رشد یافته را در میادین و معابر شهری بشرویه بکارند.

۶ ماه تلاش برای پرورش گل 

یکی از جوانان بشرویه‌ای که به پرورش گل‌های شب بو مشغول است می‌گوید: گل‌هایی که اکنون آماده استفاده در شهر شده اند، حاصل زحمت شبانه روزی ۲ نفره ما در ۶ ماه است.

او می‌گوید: این گل نمادی از عید است و در تلطیف روحیه مردم در زمان نزدیک شدن به سال جدید می‌تواند نقش ایفا کند.


بیشتر بخوانید


این جوان گلخانه دار بشرویه‌ای می‌گوید: خودمان نیز در زمان پرورش گل‌های شب بو که یکی از زیباترین گل‌ها به شمار می‌روند، شادی و نشاط خاصی داشتیم.

او می‌گوید: شهرداری‌ها می‌توانند از محصول ما استفاده کنند و شهر‌ها را با این گل‌ها تزئین کنند؛ درخواست می‌کنیم تا مسئولین از ما حمایت کنند و بتوانیم کار خودمان را گسترش دهیم.

شب بوها به میادین بشرویه می آیند

بلالی شهردار بشرویه گفت: قرار شده است از گل‌های شب بو، پس از اینکه آماده انتقال شدند در میادین و معابر اصلی شهر بشرویه استفاده شود.

او گفت: پیشنهاد شده است که این گلخانه داران طرح پیشنهادی خود را برای توسعه کار به شهرداری اعلام کنند تا در کمیسیون سرمایه گذاری شهرستان مطرح شود و پس از تصویب به اجرا در آید.

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه نیز گفت: تسهیلاتی با بازپرداخت ۷ ساله داریم که می‌توانیم به این افراد ارائه کنیم تا بتوانند فضای خود را برای گلخانه داری توسعه دهند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.