سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۳۰۰ میلیون پوندی طوفان «یونیس» در انگلیس

برآورد‌ها حاکی از آن است که طوفان «یونیس» در انگلیس بیش از ۳۰۰ میلیون پوند خسارت برجای گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - خسارت‌های ناشی از وزیدن «طوفان یونیس» (Eunice) در انگلیس ممکن است به ۳۰۰ میلیون پوند برسد.

در گزارش بلومبرگ آمده است: صد‌ها هزار خانه به علت وزش طوفان یونیس در انگلیس همچنان برق ندارند. این در حالی است که شرکت‌های بیمه اعلام کرده اند فرآیند پاکسازی ممکن است بیش از ۳۰۰ میلیون پوند هزینه در بر داشته باشد.

یونیس که از شدیدترین طوفان‌ها در دهه‌های گذشته به شمار می‌آید، سبب کشته شدن دست کم چهار تن در انگلیس و ایرلند شد. سرعت این طوفان در منطقه نیدلز (Needles) در جزیره وایت (Wight) به ۱۲۲ مایل بر ساعت رسید.

اداره انرژی انگلیس گزارش کرد برق حدود ۴۰۰ هزار خانه جمعه شب قطع شد.

تصویر‌هایی که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شدند، نشان می‌دهد در حالی که تندباد در حال وزیدن است هواپیما‌ها در تلاش اند بر روی باند فرودگاه فرود بیایند و مناره «کلیسای سنت توماس» در منطقه «ولز» (Wells) در سامرست (Somerset) در حال سقوط است.

انجمن شرکت‌های بیمه در انگلیس هشدار داد وزش تندباد و طوفان‌های مشابه قبلی حدود ۳۶۰ میلیون پوند هزینه بازسازی در پی داشته اند. سخنگوی این انجمن گفت: «هنوز زود است بتوان هزینه احتمالی به جا مانده از طوفان یونیس را تخمین زد.»

بر اساس گزارش‌های محلی، یک مرد ۷۹ ساله انگلیسی در ایپر بلژیک بر اثر واژگون شدن قایقش به علت وزش تندباد‌ها جانش باخته بود. سه تن در انگلیس و یک تن در ایرلند جان باختند و شمار فراوانی نیز زخمی شدند. پلیس انگلیس اعلام کرد یک زن ۳۰ ساله بعد از ظهر جمعه بر اثر سقوط یک درخت بر روی یک خودرو در هرینگی در شمال لندن جان داد. در «نترتون» (Netherton)، «مرسی ساید»، یک مرد ۵۰ و اندی ساله پس از برخورد آوار به شیشه جلو خودرویی که با آن در حال حرکت بود، جان باخت. یک مرد ۲۰ و اندی ساله نیز بر اثر برخورد یک وانت با یک درخت در جاده «اولد اودیهام» در آلتون همپشایر کشته شد. در کو وکسفورد (Co Wexford) ایرلند نیز یک مرد بر اثر سقوط درخت کشته شد.

آخرین طوفان‌های شدیدی که در انگلیس - با نام‌های «سیارا» و «دنیس» (Ciara and Dennis) - رخ داد به پرداخت بیش از ۳۶۰ میلیون پوند توسط شرکت بیمه انجامید.

اداره هواشناسی انگلیس هشدار داده تلاش‌های پاکسازی ممکن است به علت آب و هوای مرطوب و وزش باد در آخر هفته (میلادی) با مشکل همراه شود.

پیش‌بینی‌ها از وزش باد در سراسر نوار ساحلی جنوبی و جنوب غربی ولز (Wales) تا ساعت ۱۸ روز شنبه حکایت دارد. هشدار زرد برای وزش باد در روز یکشنبه در بیشتر منطقه‌ها در اسکاتلند و شمال غربی ولز صادر شده؛ این در حالی است که یک هشدار زرد برای بارش باران در لنکشایر و کامبریا پیش بینی شده است.

صد‌ها پرواز در روز جمعه لغو شد، زیرا به مردم گفته شد در خانه بمانند. در این روز شرکت راه آهن ملی انگلیس هشدار داد همچنان «اختلالی اساسی» در روند ارائه خدمات «در سراسر انگلیس» دیده می‌شود.

۳۷ هزار خانوار در شمال فرانسه بی برق شدند

پس از عبور طوفان یونیس که خسارات سنگینی برجای گذاشت، تقریبا ۳۷ هزار خانوار در شمال فرانسه و «پا-دو-کاله» تا شنبه ساعت ۱۱ همچنان از داشتن برق محروم بودند. تردد قطار‌های سریع السیر منطقه‌ای نیز همچنان تا اوایل بعدازظهر به حال تعلیق درآمد.

مدیریت شبکه توزیع برق در بیانیه‌ای (اِنِدیس Enedis) اعلام کرد «برق بیش از ۸۰ درصد از خانواده‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت وصل شد. اما تا ساعت ۱۱ (به وقت محلی) هنوز برق ۲۱ هزار خانوار در پا-دو-کاله و ۱۶ هزار خانوار در شمال فرانسه وصل نشده بود».

در ساعت ۱۶ جمعه، که شدیدترین حالت طوفان بود، شمار خانوار‌های بی برق به ۱۷ هزار خانوار در کل «او-دو-فرانس» رسیده بود.

از زمان نخستین هشدار‌های هواشناسی، اندیس گروه‌های امداد خود را بسیج و «نیروی مداخله فوری برق» خود را اعزام کرد تا در اسرع وقت برق وصل شود. ۱۰۰۰ نفر از تکنسین‌های اندیس و کارکنان شرکت‌های مشارکت کننده بسیج شدند.

براساس آمار آتش نشانان و شهرداری ها، طوفان یونیس با باد‌هایی با سرعت نزدیک به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت در کاله و نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت در لیل، سبب خسارات مالی زیادی در منطقه او-دو-فرانس شد و دست کم شش نفر به شدت و نزدیک به ۲۰ نفر به طور سطحی زخمی شدند.

بعدازظهر پس از طوفان نیز همه وسایل حمل و نقل منطقه‌ای مختل شد. بامداد شنبه تردد در فروگاه لیل-لِسکَن به حال عادی بازگشت. تردد ریلی از کاله نیز به حال عادی بازگشت و قطار سریع السیر منطقه‌ای بین پاریس و پیکاردی به راه افتاد.

با وجود این، همه تردد‌های ریلی داخل او-دو-فرانس و قطار‌های سریع السیر در مسیر لیل بامداد شنبه به حال تعلیق درآمدند.  شرکت ملی راه آهن فرانسه از خسارات زیادی خبر داد و اعلام کرد تردد ریلی قرار است به تدریج از بعدازظهر از سرگرفته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.