سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه مطرح کرد؛

حدود ۲۵درصد مبتلایان بدحال کرونا در مراغه کودکان هستند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: ۲۵ درصد مبتلایان به کرونا که با حال بد به مراکز درمانی مراغه مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند جزو گروه سنی پنج تا ۹ سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -مجتهدی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال، توصیه سازمان بهداشت جهانی و مورد تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است گفت: ۲۵ درصد از مبتلایانی که با حال بد به مراکز درمانی مراغه مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند جزو همین گروه سنی هستند.

کودکان در شرایط ناشی از شیوع امیکرون بیش از پیش در خطر هستند و حتی در میان مبتلایان بدحال شهرستان نوزادان یک ساله نیز به چشم می‌خورند.

 واکسن «سینوفارم» و «پاستوکووک» به این گروه سنی تزریق می‌شود.

والدین فرصتی برای بررسی و حساسیت ندارند و باید در اسرع وقت و قبل از ابتلای فرزندشان به کرونا نسبت به واکسیناسیون کودکان علیه کرونا اقدام کنند.

 نکته قابل تامل اینکه امیکرون در ۴۰ کشور دنیا جهش یافته و با سرعت و شدت انتقال‌پذیری بالاتر، ابتلای کودکان را هدف قرار داده است و بر همین اساس والدین باید هرچه سریعتر در این زمینه وارد عمل شوند.

 واکسیناسیون در تمامی مراکز جامع و پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی مراغه انجام می‌شود.

والدین با مراجعه به این مراکز و پایگاه‌ها می‌توانند با پزشکان نیز مشورت کنند و اگر کودکی بر اساس یافته‌های بالینی به واکسیناسیون نیاز نداشته باشد پزشک مربوطه راهنمایی لازم را ابلاغ خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.