سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال در چهارمحال و بختیاری بیش از میانگین کشوری

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: درحال حاضر آمار واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال علیه کرونا در استان ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای  دکتر احمدی در دومین نشست کارگروه استانی اطلاع رسانی و آموزش مقابله با کرونا در راستای اجرای گام ششم طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همزمان با پیک ششم شیوع بیماری کووید ۱۹ با سویه امیکرون، گام ششم طرح شهید سپهبد سلیمانی با تاکید بر سه محور اساسی واکسیناسیون، مشارکت مردم و مدیریت هوشمند با استفاده از فناوری‌های نوین در استان در حال اجراست.

این طرح در جهت افزایش و جلب مشارکت مردم در پیشگیری و کاهش بیماری کرونا، با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، ائمه جمعه و جماعات و سایر ارگان‌ها در حال اجراست.


 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری متولی امر واکسیناسیون علیه ویروس کروناست.

آقای احمدی می گوید: با تلاش کادر بهداشت و درمان هم اکنون واکسیناسیون گروه هدف جمعیت بالای ۱۸ سال استان از متوسط کشوری ۶ درصد بیشتر است.

برای افزایش مشارکت‌های مردمی در پیشگیری و کاهش بیماری از ظرفیت‌های مختلفی مثل صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه و جماعات و ظرفیت‌های فضای مجازی و ... بهره گیری شده است.

تعامل با مردم در راستای افزایش آگاهی، نگرش و رفتار مردم در جهت در ک خطر و رفع تهدیدات امنیت سلامتی به همراه تاکید بر نکات بهداشت فردی و عمومی همچون استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات از جمله مهمترین محور‌های مورد نظر بوده است.


بیشتر بخوانید


بر اساس ستاد هفتگی ملی کرونا و تاکید استاندار بر آموزش، فرهنگسازی سازی، اغناسازی و جلب مشارکت مردم، نهادینه کردن و تقویت آموزش در راستای پیشگیری و کاهش بیماری به عنوان کم هزینه‌ترین روش برای پیشگیری از کرونا در اولویت قرار دارد.

صیانت از سلامت مردم و اجرایی با کیفیت طرح شهید سلیمانی با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی مورد تاکید است.

به گفته آقای دکتر احمدی؛ اثربخشی واکسن‌ها کوتاه مدت بوده و ممکن است که روز‌ها و ماه‌های آینده نیز دز‌های متوالی واکسن تولید و برای تزریق مصرف گردد.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.