سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار گلستان:

درآمد سالیانه گلستانی‌ها ۵۰ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: درآمد سالیانه خانوارهای گلستانی ۵۰ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری و حدود ۲۸ میلیون تومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - محمد دهنوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حالی که میانگین درآمد سالانه خانوار در کشور ۵۹ میلیون تومان است، این رقم در استان ۵۰ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری  است و در رتبه ۲۹ کشور قرار داریم.

دهنوی گفت: جمعیت روستایی گلستان جزو ۵ دهک پایین و جزو اقشار آسیب‌پذیر و یا در معرض آسیب هستند و  کمترین بهره را از امکانات و منابع بردند.

او گفت: افزایش دو برابری درآمد سرانه خانوار از اهداف مهم اقتصادی استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان  می گوید: خط ریلی شمال - جنوب (اینچه برون- شاهرود- طبس) طرحی ملی است و صادرات غیرنفتی را افزایش می دهد و مسیر را نسبت به شرایط فعلی ۵۰۰ کیلومتر کاهش داده و از ۱۲ روز به پنج روز خواهد رسید.

به گفته دهنوی مشکلی برای تامین کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک در استان وجود نخواهد داشت و با هدف تنظیم بازار ، میوه شب عید از ۲۰ اسفند در استان عرضه می‌شود.

او گفت: کمیته امنیت غذایی ۲روز در هفته برگزار می‌شود و نظارت بر کالا‌هایی مانند مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن و آرد که جزو مصرف روزانه مردم است تا پایان ماه مبارک رمضان سختگیرانه است.

 

انتهای پیام/م/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.