باشگاه خبرنگاران جوان ساری- سید مسعودمیرکاظمی در بازدید از قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال گفت: روند ساخت قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال پیشرفت مناسبی دارد و در سریعترین زمان ممکن، یک لاین آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اما برای آغاز عملیات اجرایی قطعه ۳ این آزاد راه جلساتی در تهران برگزار شد و بزودی شیوه اجرا تعیین تکلیف میشود.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشوربه همراه معاون اجرایی رییس جمهور و رییس بنیاد مستضعفان امروز با حضور در مازندران از قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال بازدید کردند.
به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیشتر پرداختها به پیمانکاران آزاد راه تهران شمال در دو ماه گذشته نقدی بوده است و کمتر از اوراق استفاده شد به همین دلیل پیش بینی میشود با توجه به این موضوع وضعیت اجرای طرح در سال آینده با شتاب بیشتری انجام شود.
مسعودمیرکاظمی افزود: مطالعات اجرای قطعه ۳ آزاد راه تهران شمال باید درسریعترین زمان ممکن ارائه تا ساخت آن نیز زودتر آغاز شود.
آزادراه تهران – شمال یکی از بزرگترین طرحهای راهسازی کشور است که تهران را به چالوس متصل میکند مسیر این آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد مییابد و با عبور از ارتفاعات البرز با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل میشود.
این آزاد راه چهار قطعه دارد که قطعه اول از تهران شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سهراهی شهرستانک میرسد، قطعه دوم نیز حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر است که ساخت آ ن در جریان است.
قطعه سوم آزاد راه تهران شمال نیز حدفاصل پل زنگوله - سهراهی دشت نظیر و مرزن آباد به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر است که دو خط رفت و دو خط برگشت دارد که هنوزهیچگونه عملیات اجرایی در آن انجام نگرفتهاست.
قطعه چهار آزادراه تهران - شمال نیز حدفاصل سهراهی دشت نظیر مرزنآباد - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است که اجرای این قطعه از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در سال ۱۳۹۱ به بهرهبرداری رسید.
پرویزفتاح رییس بنیاد مستضعفان نیز گفت: باند اول قطعه ۲ آزادراه تهران شمال که ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا اسفند سال آینده بهره برداری میشود.
او میگوید بنیاد تعهدات خود را انجام داد و در نیمه اول امسال دولت نیز تعهد مالی خود را انجام داد، اما از آنجایی که هزینهها افزایش یافته نیاز به تامین منابع مالی جدید است
۶ و نیم کیلومتر از تونل البرز در قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال افتتاح شده است و ۱۶ کیلومتر نیز در حال اجر است.
انتهای پیام / ک
تازه میگید یه طرف فاز دو اونم 76 درصدش!!
خدا قوت
نان پدر شیر مادر حلالتون
محله دنج و خلوت 100 درصد تهرانی نشین
تنها در مدت 4 سال قیمت زمین و ویلا در محله درویش آباد 30 برابر شد.
سمت غرب میشه خانه دریا محله لاکچری نشین هست متری 50 میلیون هست
سمت شرق سرخرود میشه پایتخت برج های ساحلی که متری 30 میلیون کمتر آپارتمان نمیدن. ولی هنوز میشه داخل درویش آباد زمین یا ویلا با قیمت 13 و26میلیون خرید. درحالی که سرخرود و درویش اباد و خانه دریا به هم چسبیده هستن
درویش آباد نزدیک به محمودآباد فریدون کنار و خزرشهر میباشد
و درهمسایگی دو تا از ثروتمند نشین ترین شهرهای مازندان قرار دارد خانه دریا و سرخرود
در صورتیکه اوج نیاز به این تونل چهارشنبه بعدازظهر و پنجشنبه است
به امید بهره برداری هر چه زودتر و بهتر و سریعتر این آزاد راه ملی.
یقینا میتوان با درختکاری هرآنچه درخت در این مسیر بوده را در یک یا چند سال جبران کرد ولی این پروژه ماندگار و مانا برای این سرزمین خواهد ماند.
به امید رونق و آبادی سواحل شمالی کشورمان
مازندران قطب گردشگری است.حداقل برای اکثر مردم ایران اینطور است.بواسطه این داستان سطح زندگی مردم در شمال قابل قیاس با چند سال پیش نیست.ایا این ترقی و پیشرفت بد است.بواسطه گردش پول مسافرین در شمال هزاران کار ایجاد شده است.فکر میکنید مازندران با کشاورزی نمیتوانست ادامه حیات دهد