سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اعتبار سفر رئیس جمهور به میراث فرهنگی خراسان جنوبی

۹۰ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی رئیس جمهور به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اختصاص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی رئیس جمهور به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اختصاص یافت که این اعتبار طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ابلاغ خواهد شد.

او گفت: اعتبار اختصاص یافته در بین تمامی شهرستان‌های استان توزیع خواهد شد و صرف مرمت آثار تاریخی، تأمین زیرساخت‌های گردشگری و توسعه صنایع دستی خراسان جنوبی می‌شود.

رمضانی گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز مرمت ۲۰ بنای تاریخی را در خراسان جنوبی با اعتبار چهار میلیارد تومان شروع کرده ایم که برای نوروز تعدادی از آن ها آماده‌سازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال یک میلیارد تومان برای بافت‌های تاریخی استان تخصیص پیدا کرده است و ثبت تک بناها، مشارکت مردم در مرمت خانه‌ها و مساجد و بهسازی معابر از جمله برنامه‌هایی است که میراث فرهنگی در بافت‌های تاریخی دنبال می‌کند.

رئیس جمهور صبح جمعه نوزدهم شهریور ۱۴۰۰ به همراه جمعی از اعضای هیأت دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه این سفر یک روزه در مرکز استان حضور یافت.

بنابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ۲۸۵ طرح پیشنهادی مورد توافق با دستگاه‌های اجرایی در سفر رئیس جمهور به مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش اعتبارات دولتی و ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی تصویب و نهایی شد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.