سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش آبفای آذربایجان غربی به سیاه بودن آب شرب روستایی در مهاباد

بعد از انتشار ویدیویی از وضعیت نامناسب آب آشامیدنی در روستای خورخوره مهاباد از توابع بخش مرکزی، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در بیانه‌ای اعلام کرد: آب شرب مجتمع روستایی خورخوره مهاباد از استاندارد‌های لازم برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- چندی پیش ویدیوی توسط یکی از مردم روستای خورخوره مهاباد در خصوص سیاه و کدر بودن آب شرب این روستا در فضای مجازی منتشر شد و تهیه کننده فیلم از وضعیت آب آشامیدنی این روستا و غیر قابل شرب بودن آن انتقاد کرد.

بدنبال انتشار این فایل ویدیوی، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در بیانه‌ای اعلام کرد: پرسنل کنترل کیفی امور آب و فاضلاب مهاباد بلافاصله در محل حاضر و پس از نمونه برداری از سه نقطه ابتدایی، میانی و انتهایی شبکه توزیع، آزمایش‌های مربوط به کدورت، کلر باقیمانده و میکروبی را انجام دادند و شیر‌های تخلیه نیز از آب تخلیه شد.

در ادامه آمده است؛ نتایج آزمایش‌های انجام شده حاکی از استاندارد‌های لازم در این زمینه بود و علیرغم حصول اطمینان از سالم بودن آب، نسبت به شستشوی سریع و مجدد شبکه توزیع و مخزن ذخیره روستا اقدام شد.

شرکت آبفای استان اعلام کرد: در خصوص گزارش کدورت در آب آشامیدنی این احتمال وجود دارد که در اثر جابجایی یک فقره انشعاب آب در این روستا که صبح روز یکشنبه انجام شد، باعث ایجاد تلاطم در شبکه شده و باعث ایجاد کدورت شده باشد.

لازم به توضیح است تاسیسات آب شرب این روستا در سال جاری طبق برنامه مورد شستشو قرار گرفته و آب شرب مورد نیاز ۳۸۰ خانوار این مجتمع از طریق دو حلقه چاه و آبدهی ۸ لیتر در ثانیه تامین می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.