سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت ورود ۸ قلم داروی دامپزشکی به کشور

واردات ۸ قلم داروی دامپزشکی شامل ۵ قلم آنتی بیوتیک و ۳ قلم ویتامین به کشور ممنوع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری - خالد خداویردی معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور در آیین افتتاح خط توسعه تولید مکمل‌های جدید دام و طیور در آمل گفت: واردات این هشت قلم دارو با توجه به افزایش ظرفیت‌های تولید داخل و با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران ایرانی ممنوع شده است.

۷۳ کارخانه تولید دارو در بخش صنعت دام و طیور با تولید ۳۴۱ قلم دارو در کشور فعال هستند که ۱۸۱ قلم داروی تولیدی این کارخانه‌ها در حوزه دام و طیور به ۱۵ کشور منطقه صادر می‌شود.

به گفته معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور بیش از ۹۵ درصد مکمل و دارو‌های مورد نیاز دام و طیور کشور در داخل کشور تولید می‌شود.

۲۲۱ کارخانه‌های تولید دارو، مکمل‌ها و ضدعفونی در صنعت دام و طیور کشور وجود دارد که ۳۴۱ قلم مکمل را تولید می‌کنند.

به گفته خداویردی صنعت دام و طیور و آبزیان همواره درمعرض تهدید بیماری‌ها است به همین دلیل در سال‌های اخیر با پالایش و افزایش واکسیناسیون در دام، طیور و آبزیان کشور، تا حدود زیادی از کانون‌های سراسری بحران پیشگیری شد.

او می‌گوید: ۵ کانون بحران زا امسال در حوزه دام و طیور کشور داشتیم که با اقدامات سریع پیشگیرانه از مرز مشکل زا و بحرانی بودن خارج شده اند.

خط توسعه تولید مکمل‌های جدید دام و طیور در شرکت ارس بازار آمل با ظرفیت تولید ۵ تن مکمل جدید ضد انگل و باکتری دام و طیور با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری امروز بهره بردای شد.

انتهای پیام/ ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.