سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۲ کارگاه تولیدی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در بندرانزلی

۲ کارگاه تولیدی محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در شهر بندرانزلی به بهره‌برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - با حضور، ولی جهانی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی دو کارگاه تولیدی محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در رشته‌های سفال، سرامیک و نقاشی به بهره‌برداری رسید.

به گفته او، ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در گیلان در سالی که توسط مقام معظم رهبری با نام تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها مزین شده است از جمله اولویت‌های اصلی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان به شمار می‌رود.

۲۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در استان گیلان مشغول به فعالیت هستند و ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد با محوریت هنر چادرشب‌بافی، و ثبت ملی چندین روستا و شهر در سطح استان گیلان با محوریت هنر‌های بومی گیلانی نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان گیلان در حوزه صنایع‌دستی است.

هنر سفال با توجه به یافته‌های باستان‌شناسی در مناطق تاریخی در استان گیلان از قدمتی هزاران ساله برخوردار بوده و امروزه نیز خوشبختانه شاهد اقبال نسل جدید و تحصیل‌کرده با رویکردی تخصصی به این حوزه ارزشمند هستیم و این آمادگی وجود دارد تا به منظور آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان سفالگر با آثار باستانی این رشته، کارگاه‌های تخصصی در موزه‌های باستان‌شناسی استان برگزار شود.

همچنین با هماهنگی و همکاری صندوق کارآفرینی استان، تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان صنایع‌دستی گیلان اختصاص پیدا خواهد کرد تا بتوانیم در دوران عبور از چالش‌های همه‌گیری بیماری کرونا و رونق صنعت گردشگری شاهد توسعه هرچه بیشتر این صنعت که موجب اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی متوازن خصوصا در مناطق روستایی شده باشیم.

همچنین با توجه به نتایج جلسات برگزار شده، مقرر شده تا با هماهنگی واحد‌های اقامتی و تأسیسات گردشگری، از محصولات بومی صنایع‌دستی گیلان در واحد‌های پذیرایی و اقامتی استان استفاده شود که این امر قطعا موجب حمایت از تولید هنرمندان گیلانی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.‌ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.