سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مشکلات زائران عتبات عالیات در خراسان جنوبی

مشکلات زائران عتبات عالیات در خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور بررسی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور و سرپرست حجاج ایرانی در جلسه ستاد اربعین استان در بیرجند گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی مسیر عبور زائران پاکستانی که مشرف به عتبات عالیات می‌شوند است، باید در این استان زمینه خدمت رسانی به این زائران فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: باید با تدبیر و برنامه ریزی دقیق برای زائران پاکستانی چه در زمان ورود و چه در زمان خروج از کشورمان برنامه ریزی و مشکلاتشان حل شود و با رضایت کامل از ایران خارج شوند.

به گفته او  با توجه به شروع فصل گرما و برگزاری احتمالی پیاده روی اربعین در این فصل باید زائران توجیح شوند برای سفر بسته‌های بهداشتی مورد نیازشان را تهیه کنند و همراه خود داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور با توجه به درخواست اعضای ستاد اربعین در خصوص کمبود روحانی بومی در استان هم گفت: افرادی که سطح ۳ یا ۴ حوزه را به پایان رساندند باید به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا زائران بتوانند در طول سفر به حج تمتع و عتبات عالیات از روحانی بومی برخوردار باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم گفت: خراسان جوبی در اعزام زائران به عتبات عالیات رتبه سوم کشور را دارد.

طالبی گفت: وضعیت ناوگان حمل ونقل استان باید بررسی شود و چناچه کمبودی باشد رفع شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: باید بستر لازم برای ثبت نام زائران فراهم شود تا دستگاه‌های ذیربط همکاری لازم را برای اعزام احتمالی زائران به عتبات عالیات انجام دهند.

او  می گوید : خراسان جنوبی مسیر عبور زائران پاکستانی برای رفتن به عتبات عالیات است و این زائران در مسیر با مشکلاتی از قبیل خراب شدن وسایل نقلیه روبه رو می‌شوند که باید خراسان جنوبی یک استان معین در خصوص این زائران قرار گیرد و با تخصیص اعتبارات لازم ما مشکلی در خصوص خدمت رسانی به آن‌ها را نداشته باشیم.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین هم گفت: بانوان در استان مشارکت خوبی در ستاد بازسازی عتبات عالیات دارند که بیش از ۱۴ هزار نفر در ۲۶۰ کارگاه قالی بافی برای کمک به ستاد فعالیت می‌کنند.

جوینده گفت: ۵۱ موکب ثبتی در ستاد اربعین در استان ثبت هستند که از این تعداد ۸ موکب در داخل استان به زائران پاکستانی خدمت رسانی می‌کنند.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.