سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت آشنایی مردم با موسسات داوری

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کرمان گفت: باید آگاهی بخشی و معرفی داوری در دعاوی، اولویت اصلی قرار گیرد تا مردم با کار داوران و موسسات داوری آشنا شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان-  مهدی تقی زاده در نشست با اعضای هیئت مدیره کانون داوری استان کرمان گفت: داوری یک روش و شیوه حل اختلاف است که بر مبنای رضایت طرفین شکل می گیرد و بر این اساس مزایای زیادی دارد و  نیازمند شناخت هر چه بیشتر مردم از این موسسات هستیم و باید آگاهی بخشی و معرفی داوری در دعاوی، اولویت اصلی قرار گیرد تا مردم با نحوه کار داوران و موسسات داوری آشنایی لازم را پیدا کنند.

او می گوید: براساس اعلام نظر مرکز توسعه حل اختلاف، در حال حاضر در بیشتر استان‌ها کانون‌های داوری راه اندازی شده است و لازم است از طرق مختلف، مانند رسانه ملی، نشریات، تبلیغات محیطی، آشنایی مردم با موضوع داوری و کانون داوری افزایش یابد.

به گفته معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان ذکر نام داوری و موسسات داوری در قراردادها ضروری است. 

تقی زاده گفت: لازم است تا شرط داوری در قرارداد‌ها پیش بینی شود تا دعاوی اختلافی طرفین قرارداد خصوصا در حوزه‌های اصناف، ابتدای امر به داوران و موسسات داوری ارجاع داده شود تا داوران در قدم اول برای مصالحه و ایجاد صلح و سازش اقدام کنند.

او می گوید: موسسات داوری که قبلا تشکیل شده اند مطابق دستورالعمل‌های ارسالی از مرکز توسعه حل اختلاف و پس از ارزیابی، بررسی به عضویت کانون داوری در می‌آیند و اولویت ارجاع پرونده با موسساتی است که به عضویت کانون در آمده اند و صلاحیت آن‌ها ارزیابی شده است.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.