سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آهوبره‌های قاچاق به کشور‌های عربی نرسید/جاساز ۱۵۸ کیلو تریاک در بدنه اتاق عقب کامیون

مهم‌ترین حوادث ۲۷ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه بیست و هفتم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاساز ۱۵۸ کیلو تریاک در بدنه اتاق عقب کامیون

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از بدنه اتاق عقب یک دستگاه کامیون ۱۵۸ کیلو تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشته مأموران ایست و بازرسی قطرویه نی‌ریز با همکاری کارکنان یگان تکاوری استان حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی "سیرجان-شیراز" به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۱۵۸ کیلو تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای در بدنه اتاق عقب جاسازی شده بود کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند و پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی‌امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

کشف گنج یاب قاچاق در کوه‌چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ دوّم پرویز ارجمند گفت: ماموران پلیس آگاهی کوه‌چنار با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه گنج‌یاب در منزل احدی از شهروندان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی کوه چنار  با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورده کرده‌اند.

زیر چادر کامیون پر از مرفین بود

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۴۷ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع مرفین در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ عظیم‌الله کرمی گفت: ماموران انتظامی نی‌ریز حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۷ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع مرفین که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت اتاق عقب کامیون زیر چادر جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با اشاره به دستگیری راننده خودرو و معرفی وی به دستگاه قضائی، گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود.

دستگیری سارق سیم‌های کابل مخابرات در پاسارگاد 

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری سارق سیم‌های کابل مخابرات و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم‌های کابل مخابرات در سطح شهرستان پاسارگاد، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری ۱۱ با اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حین سرقت را شناسایی و آن را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت سیم‌های کابل مخابرات اقرار کرد و این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

آهوبره‌های قاچاق به کشور‌های عربی نرسید

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف پرندگان قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌الله کرمی گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی نی‌ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۹ قطعه پرنده کمیاب از نوع "آهوبره" که راننده قصد انتقال آن‌ها را به کشور‌های عربی داشت کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت:برابر نظر کارشناسان ارزش پرنده‌های مکشوفه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف خودرو و موتورسیکلت سرقتی

فرمانده انتظامی کازرون کشف خودرو و موتورسیکلت مسروقه را نتیجه گشت هدفمند پلیس در این شهرستان دانست.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: مأموران انتظامی پاسگاه کمارج حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه پراید و موتورسیکلت که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که این وسایط نقلیه سابقه سرقت از شهرستان کوهچنار دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: تلاش جهت شناسایی و دستگیری سارقان به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان در خواست داریم با انجام اقداماتی ساده مانند نصب دزدگیر، استفاده از قفل فرمان و پدال، قفل زنجیر، عدم گذاشتن سوئیچ روی خودرو و موتور، از سرقت وسایط نقلیه جلوگیری و موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ گزارش کنند.

حفاران غیرمجاز در دام پلیس قادرآباد

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌بید گفت: عاملان حفاری غیرمجاز توسط ماموران کلانتری قادرآباد دستگیر و روانه دادسرا شدند.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: ماموران انتظامی کلانتری قادرآباد خرم‌بید حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در اطراف تپه‌های باستانی در حال حفاری غیرمجاز به قصد به دست‌آوردن اشیاء عتیقه هستند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و ۳ نفر که در حال حفاری غیرمجاز بودند دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌بید گفت: در بازرسی از مکان آن‌ها تعداد زیادی ابزار و آلات حفاری کشف شد و کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کریمی گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با سودجویان و غارتگران بیت المال و اموال فرهنگی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع تا در اسرع وقت نسبت به شناسایی مجرمین و بزهکاران اقدام شود.

گنج یابان در دام پلیس مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق و دستگیری ۳ نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی کامفیروز شمالی حین گشت زنی درسطح حوزه استحفاظی به یک خودرو سمند با ۳ نفر سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به همراه متعلقات مربوطه شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به دستگیری ۳ نفر و تحویل آنان به مرجع قضائی، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش این گنج‌یاب قاچاق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ زینلی به افراد فرصت طلب، سودجو و غارتگران میراث فرهنگی هشدار داد، میراث کهن این سرزمین متعلق به تمامی افراد جامعه است و هیچ کس حق تملک و سرقت آنان را ندارد؛ لذا از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۹ معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در راستای مطالبات عمومی و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، مأموران انتظامی "آباده" طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۹ خرده فروش و معتاد، یک کیلو و ۲۶۷ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده گفت: دستگیری ۱۲ سارق و کشف ۸ فقره انواع سرقت‌ها، کشف یک دستگاه خودرو مسروقه و دستگیری سارق در این خصوص، کشف یک دستگاه گنج یاب و دستگیری ۲ نفر در این خصوص و توقیف ۲۲ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

سرهنگ مسعودی به دستگیری ۲ متهم و کشف ۸ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری، جرایم رایانه‌ای، هتک حیثیت و جرایم مالی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: از اولویت‌های پلیس ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، جمع آوری معتادان پر خطر و برخورد با سارقان و اراذل و اوباش است.

سرقت در بندرعباس و کشف در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محور لارستان-بندرعباس به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و ارکان مخدوش که به صورت بلاصاحب در کنار جاده رها شده بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او با اشاره به اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شهرستان بندرعباس دارد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.