سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

صفات شهید ایرانمنش باید برای جامعه ترویج و تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بر ترویج و تبیین صفات اخلاقی و رفتاری شهید حجت الاسلام ایرانمنش در جامعه دانش آموزی و فرهنگی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - همزمان با سی و پنجمین سالگرد شهادت حجت الاسلام علی ایرانمنش، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان کرمان مراسم گرامیداشت این شهید و شهید نصرالله خاندانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان، مسئولان و دانش آموزان در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه شهید ایرانمنش در ۲۷ بهمن ماه، سالروز شهادت این شهید بزرگوار برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت این شهید به جامعه فرهنگی استان و خانواده او از برگزاری یادواره این شهید  در ۲۲ اسفند امسال خبر داد.

او گفت: معلمی، عالم بودن و شهید بودن سه ویژگی برجسته شهید حجت الاسلام ایرانمنش است و  صفات اخلاقی و رفتاری شهید حجت الاسلام ایرانمنش باید برای جامعه دانش آموزی و فرهنگی ترویج و تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان می گوید: شهید حجت الاسلام ایرانمنش معلم بود و معلم به لحاظ تاثیرگذاری و واقعیت جامعه بشری یک جایگاه ممتاز را به خود اختصاص داده است و  معلم با روح و روان انسان سر و کار دارد؛ پس کلمه معلم در افراد، تحول درونی و انقلاب به وجود می‌آورد و منشا خیرات و برکات فراوان است.

به گفته او شهید حجت الاسلام ایرانمنش عالم به دین و عادل به دین بود و  نگاه معلم به مدرسه و دانش آموز از جایگاه عالم دین نگاه کاملا پیشرفته و پیشتاز است و در دانش آموز تاثیرگذاری زیادی دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: شهید حجت الاسلام ایرانمنش معلم، عالم و  شهید است و این سه ویژگی برجسته شهید ایرانمنش هستند که باید در جامعه فرهنگی و دانش آموزی ترویج و تبیین شوند.

او به نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور پرداخت و گفت: آموزش و پرورش یک کانون ارزشمند و آغاز و پایان هر حرکت ارزشمند فرهنگی در جامعه است.

محمد علیرضایی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد همه شهدا گفت: یاد و نام شهدا چراغ هدایت و روشنگر زندگی ما است، آن‌ها انسان‌های وارسته بودند که شاهد بر رفتار و کردار ما هستند.

به گفته او شهید حجت الاسلام علی ایرانمنش اسوه تقوا، مردم داری، اخلاق نیکو و کردار اسلامی بود که هر مقطع زندگی مبارزاتی و حضورش در نظام تعلیم و تربیت می‌تواند برای ما پند‌ها و درس‌های زیادی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان می گوید: معرفی شهدا برای تربیت نسلی در تراز انقلاب، ضروری است و یادواره‌های شهدا در واقع راه واره‌هایی برای نشان دادن راه و رسم زندگی رو به روشنایی برای ما هستند.

 او  از برگزاری یادواره شهید حجت الاسلام علی ایرانمنش در روز ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ همزمان با روز بزرگداشت شهدا خبر داد.

 در این مراسم زهرا ایرانمنش فرزند حجت الاسلام علی ایرانمنش، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان و امام جمعه موقت وقت کرمان به بیان خاطراتی از زندگی پدر شهید پرداخت.

همچنین در این مراسم متن پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به مناسبت سی و پنجمین سالگرد شهید حجت الاسلام  ایرانمنش از سوی  مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان قرائت شد.

 شهید حجت الاسلام ایرانمنش در ۱۳ آذر سال ۱۳۱۱ در کرمان به دنیا آمد و در ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۵ به دست منافقان مزدور در کرمان به شهادت رسید.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.