باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -ناصر سعید آبادی گفت: با توجه به افزایش چشم گیر قیمت اتوبوس و حتی قطعات آن ، قیمت هر اتوبوس هم اکنون به حدود پنج میلیارد تومان رسیده که عملا قیمت بالایی است و بدون حمایت مالی امکان خرید وجود ندارد.
او می گوید: هم اکنون ۳۰ دستگاه اتوبوس ملکی و ۱۷۸ دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی فعال هستند.
به گفته سعید آبادی ؛متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی ارومیه بیش از ۱۵ سال و متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی این شهر نیز ۱۲سال است.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت:تعداد ۵۲ دستگاه به لحاظ عدم کارایی و عدم تمایل بهره بردار اتوبوس برای ادامه فعالیت از چرخه حمل و نقل خارج و تعداد ۶۲ دستگاه نیز جهت ادامه فعالیت و یا آزاد سازی هنوز اقدام نکرده اند که سازمان برای آنها مهلتی جهت تعیین تکلیف مشخص کرده.
او می گوید: برای بازسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس ملکی مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی و بخشی از اعتبارات داخلی شهرداری تخصیص داده شده است و همچنین بازسازی سه دستگاه دیگر نیز در حال اتمام است.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: در صورت تخصیص کمک های دولتی در سال آینده حتما در بحث نوسازی و بازسازی ناوگان اقدام خواهد شد.
اتوبوسهای فرسوده ارومیه علاوه بر آلودگی هوا، چهره ناشایستی به باغ شهر ارومیه بخشیده است.
انتهای پیام/م