سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت دو مرکز شبانه روزی "خانه امن" و "خانه سلامت" ویژه زنان آسیب دیده

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : دو مرکز شبانه روزی "خانه امن" و "خانه سلامت" ویژه زنان آسیب دیده و دختران در معرض آسیب فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فرحناز محمدی گفت : در حال حاضر یکی از مراکز با عنوان "خانه امن" مختص زنان آسیب دیده است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ظرفیت این مرکز ۲۰ نفر است و زنان آسیب دیده‌ای که از سوی خانواده در معرض تهدید قرار دارند در این مرکز نگهداری می‌شوند.

 در این مرکز خدمات مشاوره ای، روانشناسی و آموزشی و ... به زنان ارائه می‌شود.

در مرکزشبانه روزی دیگر با عنوان "خانه سلامت" دختران در معرض آسیب نگهداری می‌شوند که ظرفیت این مرکز هم ۱۵ نفر است.

دخترانی که از خانه فراری شده و در معرض تهدید و آسیب قرار دارند در این مرکز نگهداری شده و تحت خدمات مشاوره ای، روانشناسی و آموزشی قرار دارند.

مادامی که این اطمینان حاصل نشود که دختران و زنان در محیط خارج از مرکز تحت امنیت کامل قرار دارند، این افراد از مرکز خارج نشده و همچنان در مرکز و تحت حمایت خواهند بود.

از تمام افراد درخواست می شود که اگر زن آسیب دیده یا دختر در معرض آسیبی می‌شناسند حتما با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند.

اورژانس اجتماعی در پی این تماس بلافاصله به محل مراجعه کرده و درصورتی که خطری برای زن یا دختر وجود داشته باشد، این زنان و دختران با حکم قضایی به "خانه امن" یا "خانه سلامت" ارجاع می‌شوند.

مرکز روزانه "راه نوین نیک اندیش" حمایت از زنان آسیب دیده را برعهده دارد.

هم اکنون ۶۰ زن آسیب دیده تحت حمایت این مرکز قرار داشته و خدمات آموزشی، مشاوره ای، حرفه آموزی و حتی تامین بسته‌های معیشتی دریافت می‌کنند.

مرکز روزانه "ندای مهر لبخند" هم مرکز دیگری است که حمایت از دختران در معرض آسیب را برعهده دارد و هم اکنون ۸۰ نفر تحت حمایت این مرکز قرار داشته و خدمات آموزشی، مشاوره ای، روانشناسی و ... دریافت می‌کنند.

لاوه بر این‌ها یک مرکز سرپناه شبانه هم در محله "آقاجان" داریم که ویژه زنان کارتون خواب و زنانی است که معتاد متجاهر هستند و این مرکز هم از غروب تا صبح روز بعد خدمات رسانی دارد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.