سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر خان متقی:

واشنگتن بدعهدی می کند

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت افغانستان می گوید واشنگتن به تعهداتش ذیل توافق دوحه عمل نمی کند و راه بدعهدی را در پیش گرفته.

باشگاه خبرنگاران جوان - آقای متقی گفت: نام مسئولان طالبان همچنان در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد و واشنگتن به جای همکاری با این گروه، تحریم‌هایی علیه آن اعمال کرده.

به گفته سرپرست وزارت خارجه طالبان در متن توافق دوحه بر آزادی تدریجی زندانیان طالبان در مدت کوتاهی پس از امضای توافقنامه تأکید شده بود که این اتفاق رخ نداد. وعده دیگر واشنگتن حذف نام مقامات طالبان از فهرست سیاه آمریکا بود که این هم تاکنون محقق نشده است.

امیر خان متقی گفت که واشنگتن متعهد شده بود در روند بازسازی ویرانی‌های افغانستان همکاری و سایر کشورها را هم به انجام این کار تشویق کند، اما به جای همکاری، تحریم‌هایی علیه افغانستان اعمال کرده است.

او می گوید: بر اساس مفاد توافق دوحه وعده دادیم که از خاک افغانستان علیه آمریکا و همپیمانان آن استفاده نشود و تاکنون این کار صورت نگرفته است. ما همچنین به آنان وعده دادیم که روابط اقتصادی و دیپلماتیک خود را با آمریکا حفظ کنیم.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اقدامی که بی شباهت به راهزنی نیست، تصمیم گرفته سه و نیم میلیارد دلار از این مبلغ را به بازماندگان قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر بدهد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: طالبان ، افغانستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.