سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳ میلیون دالر کمک بشردوستانه به افغانستان رسید

چهاردهمین بسته از کمک های بشردوستانه به بانک مرکزی افغانستان تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - بانک مرکزی افغانستان با قدردانی از کشورهای کمک‌کننده، خواستار تسهیل مراودات بانکی با افغانستان شده تا زمینه تعامل موثر با کشورهای منطقه و جهان فراهم شود.

با تسلط طالبان بر افغانستان، ذخایر ارز خارجی مسدود شد. این امر بحران نقدیندگی در افغانستان را در پی داشت.

در همین حال، دولت بایدن تصمیم گرفته‌است که ۳.۵ میلیارد دالر از ۷ میلیارد دالر ذخایر خارجی افغانستان در ایالات متحده را به یک صندوق امانی برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان اختصاص دهد و در عین حال موافقت کند که سه‌ونیم میلیارد دالر دیگر را به خانواده‌های قربانیان حادثه‌ حمله‌های ۲۰۰۱ بدهد.

بانک مرکزی تصمیم امریکا درباره‌ اختصاص دارایی مسدودشده افغانستان به‌عنوان غرامت و کمک را ناعادلانه خوانده و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده است.

این در حالی است که سازمان ملل و برخی کشورها از امریکا خواستار آزادسازی این پول شده و حکومت سرپرست طالبان نیز از این تصمیم بایدن انتقاد کرده و گفته‌است که اختصاص پول افغانستان برای قربانیان حملات ۱۱سپتامبر «دزدی» است.

ناظران مسایل اقتصادی هم می‌گویند که منجمدشدن میلیاردها دالر از سرمایه‌ مردم افغانستان توسط امریکا، از عوامل اصلی بحران انسانی جاری در کشور است که جان میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.