سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت و توسعه ارتباطات ثابت به سمت FTTx

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره توسعه فیبر نوری در کشور توضیحاتی را ارائه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسم افتتاح پروژه توسعه شبکه فیبر نوری (FTTx)  اظهار کرد: توسعه ارتباطات ثابت در ایران حدود ۳۰ سال سابقه دارد از نخستین روزی که سیم‌های مسی وارد ایران شدند، ارتباطات ثابت در ایران، محمل‌کش و قوس‌های فراوانی بوده و به طور مستمر عرصه درگیری حاکمیت و بخش خصوصی و یا درگیری با نیرو‌های متخاصمی بود که میهمان ناخواسته آن سال‌ها بودند.

او گفت: ارتباطات ثابت در ایران عرصه پهناوری است که همچون هر بازار دیگری با رقابت و کیفیت، بزرگ‌تر می‌شود. دلیل کوچک ماندن این بازار، حاصل دشواری رقابت در این عرصه بوده است و بازگرداندن آن راهی دشوار و البته ناگریز است.

مزایای فیبر نوری

عباسی شاهکوه بیان کرد: تلاش برای کاهش شکاف دیجیتالی است، زیرا نباید صرفا بر اتصال یا عدم اتصال متمرکز شد. فیبر تنها سرعت بالا نیست، بلکه طیف برای اپراتور به ارمغان می‌آورد. از جمله کیفیت شاخص‌های خدمات Qos، هزینه علی نگهداری کمتر و نیاز به زیرساخت‌های فیزیکی کوچیکتر است.

افزایش ۱۰ درصدی در نفوذ پهن باد می‌تواند به رشد ۰/۲۵ درصدی تا ۱/۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی و ۱/۵ درصدی در بهره وری نیرو کار و دو برابر شدن سرعت پهن باند می‌تواند به رشد تولید ناخالص داخلی ۰/۳ درصد منجر شود. از مزایای دیگر این پروژه می‌توان گفت ارتباطات ثابت می‌تواند کیفیت و پایداری مطلوب تری در تامین پهنای باند را تامین می‌کند همچنین در سبد هزینه‌های خانوار نیز در مقایسه با بخش سیار سهم کمتری خواهد داشت.

شبکه سیار کشور به‌زودی میزبان فناوری نسل پنجم و آی او تی خواهد بود. این فناوری‌ها پنجره تازه‌ای را پیش روی مردم در حوزه سلامت، آموزش، کسب و کار و ... بهره مَند میسازد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.