سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخطار قطع برق شگرد مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتای البرز از کاربران خواست نسبت به باز کردن لینک ارسالی پیامک جعلی با عنوان اخطار قطع برق خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - سرهنگ رسول جلیلیان گفت: در این شگرد، مجرمان سایبری اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی هشدار قطع برق به همراه لینک جعلی دریافت اپلیکیشن «برق من» می‌کنند که با ورود کاربر به لینک مذکور و با وارد کردن اطلاعات و دریافت اپلیکیشن جعلی، اطلاعات بانکی و هویتی آن‌ها به سرقت می‌رود و ممکن است به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز نیز هدایت شوند.

او گفت:مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های هشدار قطعی برق و قراردادن لینک‌های جعلی در پیامک‌های ارسال شده، درصدد ترغیب هموطنان به ورود و ثبت نام در وب سایت جعلی و سپس دریافت اپلیکیشن جعلی هستند که در صورت دانلود، دریافت و نصب اپلیکیشن در تلفن‌های همراه اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و هویتی آن‌ها می‌کنند.

جلیلیان گفت: کاربران از نصب اپلیکیشن‌های آلوده که بیشتر لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

به گفته  رئیس پلیس فتای البرز کاربران در صورت دریافت این چنین پیامک‌ها، عجولانه عمل نکرده و اقدام به ثبت نام و ارسال اطلاعات هویتی خود نکنند.

 شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

انتهای پیام/ر.د

برچسب ها: پیامک جعلی ، قطع برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.