سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم اعتکاف در ۴ شهرستان همدان

رئیس ستاد اعتکاف استان همدان از برگزاری مراسم اعتکاف امسال در چهار شهرستان همدان که در وضعیت قرمز و خطرناک کرونایی قرار ندارند، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مهدی صلواتیان گفت: مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب در شهرستان همدان برگزار نمی‌شود و این مراسم معنوی تنها در شهرستان‌های اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ و تویسرکان که از نظر شرایط کرونایی در حالت خطرناکی قرار ندارند برگزار می‌شود.

او گفت: این مراسم در شش مسجد اسدآباد، ۱۱ مسجد بهار، ۲۲ مسجد کبودرآهنگ و دو مسجد تویسرکان برگزار می‌شود، حضور دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ معتکف در این مساجد پیش‌بینی می‌شود.

صلواتیان گفت: جشن میلاد امام علی(ع)، اعمال ام‌داوود، مراسم وفات حضرت زینب (س)، عهدی با شهدا، محافل انس با قرآن، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، پاسخ به شبهات، تبیین گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، تبیین فرقه‌های نوظهور، مهدویت و ... از جمله برنامه‎های در نظر گرفته شده اعتکاف در این چهار شهرستان خواهد بود.

او گفت: این مراسم با ۲۰ درصد ظرفیت فضای هر مسجد برگزار می‌شود،  با توجه به شیوع کرونا معتکفین باید دو دز واکسن خود را دریافت کرده باشند، به همراه داشتن ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، وسایل شخصی از جمله قاشق و لیوان ضروری است، هم‌چنین غذا‌ها در ظروف دربسته سرو می‌شود.

ستاد ملی کرونا مصوب کرد که مراسم معنوی اعتکاف رجبیه، صرفاً در شهرهای غیرقرمز کرونایی با ۲۰ درصد ظرفیت مساجد برگزار شود و رعایت مقررات بهداشتی و تزریق سه دز باید انجام شود.

مسئول ستاد برگزاری اعتکاف استان همدان گفت: مراسم اعمال ام‌داوود ۱۵ رجب در مسجد جامع همدان با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل ها برگزار می‌شود و عموم علاقمندان نیز می‌توانند در این مراسم براساس ظرفیت در نظر گرفته شده شرکت کنند.

صلواتیان گفت: با توجه به قرمز شدن همدان و برخی از شهرستان‌ها و لغو مراسم اعتکاف، در صورت مساعد بودن شرایط کرونایی این مراسم معنوی در دهه پایانی رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د

برچسب ها: ماه رجب ، اعتکاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.