سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دردسرهای نبود پل ارتباطی در محله سعید آباد

به گفته شهردار وقت منطقه ۱۸، هدف از احداث بزرگراه شهید بروجردی حل گره ترافیکی این منطقه بود که نه تنها این بزرگراه افتتاح نشد، بلکه راه ارتباطی محله سعید‌آباد را هم مسدود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وقتی کلنگ بزرگراه ۷ کیلومتری شهید بروجردی در سال ۸۸ زده شد، اهالی محل گمان نمی‌کردند که بعد‌ها این بزرگراه بخواهد مانع ارتباط شریان‌های اصلی محله سعید‌آباد با سایر محلات منطقه ۱۸ شود.

در همان سال‌ها که ساخت‌و‌ساز و افتتاح پروژه‌های بزرگ مقیاس در پایتخت با شیب تندی در حرکت بود، اهالی محله سعید‌آباد فکرش را هم نمی‌کردند که این پروژه با بلاتکلیفی چندین ساله روبه رو شود. از وجود معارضین گرفته تا مشکلات مالی افتتاح بزرگراه که روز به روز به مشکلات اهالی محل اضافه کرده است.

محله سعید‌آباد، جزیره‌ای که راه ارتباطی ندارد

یکی از چالش‌هایی که دو سال است اهالی محله سعید‌آباد را آزرده کرده، نبود پل ارتباطی بین محله سعید‌آباد با محلات مجاور از جمله هفده شهریور است. پلی که صرفاً پایه‌های آن در حاشیه بزرگراه زده شده و از احداث آن و ارتباط با سایر محلات خبری نیست.

قبل از احداث این بزرگراه، مسیر دو طرفه رفت و برگشت برای تردد اهالی میسر بود، ولی در سال ۹۸ با مسدود کردن خیابان مختاری، مسیر برگشت اهالی از محله سعید‌آباد هم مسدود شد.

 


در این شرایط اهالی محل باید برای خروج از سعید‌آباد مسیر انتهایی بزرگراه را انتخاب کنند. یعنی باید بزرگراه را دور بزنند تا از سعید‌آباد خارج شوند. در مقابل عده‌ای هم هستند که برای ورود به محله، راه کوتاه‌تری را انتخاب می‌کنند و خلاف جهت مسیر یک طرفه، وارد سعید‌آباد می‌شوند. این خلاف جهت هم ممکن است به قیمت تصادف و از دست دادن جان افراد تمام شود.

محله سعید آباد فاقد امکانات رفاهی مانند درمانگاه، مرکز بهداشت و بانک است و اهالی محله هم ناچارند برای  پاسخ به نیازهایشان به محله شادآباد بروند.

به گفته یکی از اهالی محله سعید‌آباد برای انتقال بیمار به بیمارستان باید از امکانات محله هفده‌شهریور استفاده کرد که طی این مسیر برای انتقال بیمار در ساعات اوج ترافیک زمان‌بر است.


بیشتر بخوانید
بزرگراه شهید بروجردی تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری خواهد رسید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.