سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هند اولین ماموریت فضایی خود در سال ۲۰۲۲ را انجام داد

هند در اولین ماموریت فضایی خود در سال ۲۰۲۲، یک ماهواره دیده بانی از زمین را به فضا ارسال کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ماهواره اصلی ماموریت هند پس از آنکه یکی از ماهواره‌های این کشور در پرتاب ناموفق سال ۲۰۲۱ از بین رفت، زمین را مشاهده و رصد خواهد کرد.

بر اساس گزارش اسپیس، این ماموریت که اولین پرتاب فضایی هند در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود، با موفقیت انجام شده شده است. پرتاب قبلی سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) در آگوست ۲۰۲۱ دچار یک شکست فاجعه‌ بار شد.

در پرتاب EOS-۰۳ یک ماهواره روی یک راکت پرتاب ماهواره ژئوسنکرون به فضا پرتاب شد. این راکت پس از شکست در آن ماموریت هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است. طبق سوابق سازمان تحقیقات فضایی هند قبل از شکست خوردن راکت پرتاب ماهواره ژئوسنکرون، این راکت آخرین بار در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شده بود. در ماموریت جدید EOS-۰۴ از وسیله نقلیه پرتاب ماهواره قطبی با نام اختصاری (PSLV) استفاده شد.

به گفته سازمان تحقیقات فضایی هند، محموله اصلی این ماموریت، به مدار خورشیدآهنگ در ارتفاع ۵۲۹ کیلومتر پرتاب خواهد شد. انجام عملیات رصد در چنین مداری به تصاویر زیر ماهواره، نور ثابتی می‌دهد و مقایسه وضعیت سطح زمین در تصاویر مختلف را مهیا می‌کند. سازمان تحقیقات فضایی هند همچنین اعلام کرده که این ماموریت تحت هر شرایط آب و هوایی تصاویری با کیفیت بالا را برای کاربرد‌هایی مانند کشاورزی، جنگلداری و مزارع، رطوبت خاک و هیدرولوژی و نقشه برداری سیل ارائه می‌کند.

همچنین دو ماهواره کوچک نیز در این پرتابگر وجود خواهد داشت. یکی از این ماهواره‌ها فعالیت اندازه‌گیری منطقه‌ای از جو موسوم به یونوسفر را بررسی می‌کند. ماهواره دوم هم فناوری دیگری از سازمان تحقیقات فضایی هند است که قرار است به انجام ماموریت‌های بعدی این آژانس کمک کند.

طبق گزارش Times of India انتظار می‌رود هند چندین پرتاب دیگر را در سال جاری میلادی انجام دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.