سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دوره‌های سوادآموزی برای ۶۸۰ زندانی در فارس

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: امسال ۶۸۰ زندانی بیسواد و کم سواد در ندامتگاه‌ها، تحت پوشش دوره‌های سه گانه سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به همکاری با ندامتگاه‌های شیراز، استهبان، فیروزآباد، کازرون، نی‌ریز و ممسنی، گفت: امسال مجموعا ۶۸۰ زندانی بیسواد و کم سواد در این ندامتگاه‌ها، تحت پوشش دوره‌های سه گانه سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

بهزاد نوروزی چگینی در جلسه با رئیس و کارشناسان حوزه فرهنگی اداره کل امور زندان‌های فارس، گفت: از این تعداد ۱۲۰ نفر مربوط به دوره سوادآموزی، ۳۵۰ نفر در دوره انتقال و ۲۱۰ نفر در دوره تحکیم سواد، آموزش‌های لازم را طی کرده و می‌کنند.

نوروزی چگینی همچنین ضمن اشاره به وضعیت آمار باسوادی در این استان گفت: نهضت سواد آموزی یکی از محصولات مهم و اثرگذار انقلاب اسلامی است و ما از نظر نرخ باسوادی با کشور‌های توسعه یافته برابری می‌کنیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: این برابری و رقابت با کشور‌های توسعه یافته در نرخ و آمار باسوادی حاصل ۴۳ سال فعالیت و مجاهدت خاموش و خالصانه و البته پی‌درپی و مداوم و جهادی است.

نوروزی چگینی گفت: یکی از مقوله‌های بسیار مهم که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری بوده، مقوله فرهنگ و آموزش است، لذا با توجه به تاکید معظم له همه ما وظیفه داریم بیش از پیش به این مقوله بپردازیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی با حوزه فرهنگی اداره کل امور زندان‌ها همپوشانی دارد، زیرا یکی از وظایف حوزه فرهنگی شناسایی و تحت پوشش بردن زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد و پرداختن به آموزش آن هاست.

همانطور که می‌دانیم سواد با بزه رابطه معکوس دارد به این معنا که هر چه آمار باسوادی در جامعه بالا باشد آمار بزه به طور معناداری کاهش پیدا می‌کند. البته این مباحث جزئیات و پارامتر‌های دیگری نیز دارد و سواد یکی از این مؤلفه‌ها و شاخص‌ها است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: افرادی که از نعمت سواد برخوردار نیستند یا کمتر برخوردارند معمولاً مهارت‌های زندگی را آموزش ندیده و نمی‌دانند. این طیف از افراد مهارت را با هزینه‌های گزاف تری به دست می‌آورند لذا سعی ما بر این بوده که با همکاری با حوزه فرهنگی اداره کل و امور زندان‌ها زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد را شناسایی و آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را از طریق آموزش دهندگان به آن‌ها بیاموزیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.