سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز راه‌اندازی هفت مرکز توانبخشی بهزیستی در کردستان

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی هفت مرکز توانبخشی در استان صادر شده است گفت: با راه اندازی این هفت مرکز، تعداد مراکز توانبخشی استان به ۳۲ مورد افزایش پیدا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - مژگان مشفق گفت: از این تعداد مجوز صادر شده سه مورد برای سنندج، یک مورد بانه، یک مورد قروه، یک مورد سروآباد و یک مورد هم مربوط به شهرستان مریوان است.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان گفت: این مراکز برای معلولان جسمی حرکتی، معلولان ذهنی، بیماران روانی و سالمندان و در مناطق حاشیه و کمتر برخوردار شهرستان‌های تعیین شده تاسیس خواهند شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵مرکز روزانه توانبخشی و ۱۸ مرکز شبانه‌روزی در استان فعال است، گفت: ۲ مورد از مراکز شبانه‌روزی در ایام دهه فجر امسال در شهرستان بانه و برای سالمندان و بیماران روانی مزمن به بهره برداری رسید.

مشفق گفت: ارائه خدمات توانبخشی در خانه از جمله اقداماتی است که از سوی این مراکز و با هدف ایجاد بستر برای نگهداری از معلولان در کانون خانواده و سایر جامعه هدف انجام خواهد شد.

به گفته او معاون توانبخشی بهزیستی کردستان: خدمات حوزه توانبخشی شامل مجموعه اقدامات پزشکی، اجتماعی، آموزشی است که در راستای ارتقا سطح کارایی و بازتوانی فرد دارای معلولیت و برای ایجاد توانمندی افراد با حفظ کرامت و شان انسانی آنان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بهزیستی ، سنندج ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.