سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت یک افسر پیشین امنیت ملی در کابل از سوی طالبان

اعضای خانواده جواد جعفری، افسر پیشین امنیت ملی در غرب کابل می‌گویند، افراد مسلحی که خود را نیروهای حکومت طالبان معرفی می‌کردند، او را با خود برده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گفته اعضای خانواده این افسر پیشین امنیت ملی، این رویداد حوالی ساعت ۸:۰۰ شب جمعه، ۲۲ دلو در ساحه ۲۰ متره منطقه دشت برچی رخ داده‌.

 روزنامه هشت صبح می نویسد که اعضای خانواده جواد جعفری گفته‌اند، چهار فرد مسلح وارد خانه‌شان شدند و با تهدید او را با خود بردند.

طالبان اما تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده.

تمنا زریاب پریانی با سه خواهرش، پروانه ابراهیم‌خیل، مرسل عیار و زهرا محمدی از جمله زنان معترضی بودند که در هفته‌های گذشته از سوی طالبان در کابل بازداشت شده بودند.
 
هرچند طالبان خبر بازداشت این زنان را تأیید نکرده بودند اما خانواده‌ زنان بازداشت‌شده و نیز شماری دیگر از زنان معترض مدعی بودند که آنان از سوی طالبان از خانه و محل کارشان بازداشت شده‌اند.
 
بازداشت این زنان واکنش‌های گسترده‌ بین‌المللی را به همراه داشت. سازمان ملل، سازمان عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و بیش از ۲۰ نهاد و سازمان بین‌المللی دیگر بازداشت این زنان را محکوم کرده و از طالبان خواسته بودند که آنان را رها کنند.
 
این زنان از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، در برابر عملکردها و سیاست‌های طالبان در قبال زنان معترض بودند. آنان چندین بار به خیابان آمده و فریاد "نان، کار و آزادی" سر دادند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.