سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال هوایی قلب پیوندی نام آور ۱۷ ساله گیلانی به تهران

قلب پیوندی نام آور ۱۷ ساله گیلانی امروز از طریق اورژانس هوایی از رشت به تهران منتقل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ قلب مهدی مرادپور، نام آور ۱۷ ساله گیلانی که بر اثر سانحه تصادف، مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش، برای نجات جان بیمار نیازمند ۱۳ ساله با پروازی اختصاصی به تهران انتقال یافت.

قلب این نوجوان گیلانی، پس از فراهم‌آوری در مرکز آموزشی ودرمانی رازی رشت، به همراه تیم پزشکی با همکاری سازمان اورژانس کشور و از طریق مرکز اورژانس پیش بیمارستانی گیلان در سریعترین زمان ممکن (حدود یک ساعت) به فرودگاه رشت منتقل و با پرواز جت به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد.

بر این اساس، با هماهنگی اورژانس تهران، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی تهران عزیمت کرده و قلب این نام آور گیلانی را برای پیوند در اختیار تیم پزشکی این مرکز درمانی قرار دادند تا نجات‌بخش جان نوجوانی ۱۳ ساله باشد.

در این راستا، ۲ کلیه این نوجوان نام آور گیلانی به ۲ مرد ۲۶ ساله و ۵۶ ساله پیوند زده شد و کبد او نیز برای پیوند به بیمار ۴۱ ساله دچار عارضه سیروز کبدی برداشته شد.

این مهم، با تکیه بر توانمندی تیم‌های درمانی و با مدیریت و هدایت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی کشور و تیم‌های فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان‌های شهید رجایی تهران و رازی رشت، به انجام رسید.

این بیست و چهارمین اهدای عضو گیلان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
روحت شاد
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
روحت شاد بزرگ مرد امین اباد