سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقه کتابخوانی «محمد رسول، آن مرد کوچک» در همدان برگزار می‌شود

مسابقه کتابخوانی «محمد رسول، آن مرد کوچک» با محوریت «محمد رسول رضایی» شهید شاخص دانش‌آموزی کشور در همدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: برای معرفی هرچه بیشتر شهید نوجوان ۱۳ ساله شهید «محمدرسول رضایی» برای دومین سال متوالی به‌عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی کشور معرفی و  این مسابقه کتابخوانی برگزار خواهد شد.

محمد برخوردار افزود: شهید محمدرسول رضایی سال ۱۳۵۳ در اسدآباد متولد و با دستکاری در شناسنامه اش عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در دومین اعزام خود با شرکت در عملیات بیت المقدس ۲ در تاریخ ۶۶/۱۰/۳۰ در ارتفاعات غرب شهر ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به سرش به فیض شهادت نائل آمد.

او گفت: کتاب «محمد رسول آن مرد کوچک» خاطرات داستانی این نوجوان شهید به قلم «فاطمه بگزاده»، ویراستاری «فریبا حداد» در ۱۴۶ صفحه، توسط انتشارات «حماسه ماندگار» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به چاپ رسیده است.

مدیرادبیات و تاریخ اداره‌کل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان افزود: علاقمندان می‌توانند برای تهیه این کتاب، به کتاب فروشی «رواق»، «آوای کتاب» و مرکز فرهنگی «گلزار شهدا» و «شهدای جاویدالاثر» مراجعه کنند.

برخوردار با بیان اینکه علاقمندان برای دسترسی به سؤالات می‌توانند به پایگاه نوید شاهد https://navideshahed.com/ مراجعه کنند، تأکید کرد: آخرین مهلت شرکت در مسابقه ششم اسفند است.

شهید رضایی به عنوان کوچکترین شهید شهرستان اسدآباد در وصیتنامه پرمعنای خود که نشان از موج استکبار ستیزی و ولایتمداریش داشت، به همکلاسی و دوستانش وصیت کرده بود «در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند من ضدآمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم» و در تشییع جنازه اش همان اتفاقی افتاد که می‌خواست، دوستان و همکلاسی‌ها همان کاری را کردند که او خواسته بود.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.