سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخاذی از شهروندان اصفهانی به بهانه رمالی و فالگیری

رئيس پليس فتای استان اصفهان گفت: فردی که با ترفند رمالی و فالگیری قصد اخاذی از شهروندان را داشت، شناسایی و دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: با ارائه مرجوعه قضایی توسط خانم جوان به این پلیس فتای اصفهان و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری از او، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او گفت: شاکی عنوان داشت از طریق شبکه‌های اجتماعی با شخصی که ادعای فالگیری و رمالی و حل کردن مشکلات را داشت ارتباط گرفته و سپس متهم از او درخواست ارسال تصاویر شخصی کرده است و پس از دریافت با تهدید شاکی نسبت به انتشار آن‌ها اقدام به اخاذی کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان می گوید: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد و در برابر مستندات ارائه شده به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد.

به گفته او: متهم با درج آگهی جعلی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی با قربانیان ارتباط برقرار کرده و با دسترسی به تصاویر خصوصی آن‌ها از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

سرهنگ مرتضوی می گوید: افراد سودجو ترفند‌های مجرمانه را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا شهروندان به تبلیغات اغواکننده و فریبنده که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.