سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل خواستار توزیع عادلانه اعتبارات کشوری شد

استاندار اردبیل گفت: استفاده از ظرفیت‌های تمام مناطق ضروری بوده و در این خصوص توزیع عادلانه اعتبارات، شاخص‌های استان را به میانگین کشوری می‌رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامد عاملی گفت: تلاش می‌شود با همت و پیگیری بیشتر، عقب ماندگی‌های استان در حوزه شاخص‌های توسعه، به میانگین کشوری برسد.

او می‌گوید: استان اردبیل به عنوان اولین استان کشور بعد از انقلاب و جزو استان‌های مولود انقلاب است و اردبیل در فروردین ماه سال ۱۳۷۲ به عنوان استان در نقشه کشور مشخص و گام‌های اولیه برای توسعه آن برداشته شد.

استاندار اردبیل گفت: این مزیت، نقطه عطفی در تاریخ توسعه و پیشرفت استان، در حوزه توسعه روستا‌ها و راهها، توسعه شهری و زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی است.

عاملی گفت: بعد از استان شدن، اتفاقات بسیار مهمی رخ داده و با اینکه برخی از این پیشرفت‌ها قبل از استان شدن نیز در اردبیل شروع شده بود، ولی در بحث زیرساخت‌ها از جمله جاده‌ها، عقب بودیم.

او گفت: در حوزه بزرگراهی، میانگین کشوری در بزرگراه‌ها نسبت به جاده‌های اصلی و فرعی ۲۴ درصد بوده که این میزان در استان ۱۱ درصد است.

استاندار اردبیل می‌گوید: برای اینکه، این عقب ماندگی‌ها جبران شود، کار‌های مهمی در استان شروع شده که از جمله کار‌هایی که باید به نتیجه برسد، بحث بزرگراه شمال به جنوب استان بوده که بخشی انجام شده و مابقی در حال انجام است.

عاملی گفت: از قسمت‌های باقی مانده نیز بخشی از مسیر در سال آینده زیرپیمان رفته و مسیر باقی مانده نیز بعد از آن اجرا می‌شود.

او با یادآوری توسعه زیرساخت‌های ارتباطات، به اجرای پروژه راه آهن اردبیل _ میانه نیز اشاره کرد و گفت: از ۱۷۶ کیلومتر مسیر راه آهن، ۱۱۰ کیلومتر ریل گذاری شده و مابقی هم در حال اجرا بوده که با تکمیل این پروژه بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های ارتباطی استان تسهیل و تامین می‌شود.

استاندار اردبیل از پیگیری اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و سپس اتصال این خط آهن به آذربایجان خبر داد و گفت: توجیه اقتصادی این اقدام نیز ارائه شده و تلاش‌های لازم برای تحقق آن انجام می‌شود.

عاملی گفت: در سال‌های گذشته فرودگاه استان اردبیل فاقد زیرساخت‌های مناسب بود که هم اکنون این زیرساخت‌ها ارتقا پیدا کرده و تلاش می‌شود با توافقات انجام گرفته تعداد پرواز‌ها هم در سال آینده بیشتر شود.

او می‌گوید: با توجه به تجهیز فرودگاه به سیستم۲ ka در سال آینده، راه اندازی یک آشیانه و شرکت با بیس پروازی اردبیل در اولویت برنامه‌ها در این راستا است.

استاندار اردبیل گفت: دشت مغان به عنوان ظرفیت ملی حوزه کشاورزی مطرح بوده و لازم است توجه ویژه به آن داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.