سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون یک میلیون و ۲۰۱ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - پرویز یزدان پناه گفت: واکسن های تزریق شده در کهگیلویه و بویر احمد از نوع اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا، برکت، بهارات و اسپاکوژن بوده است.

او گفت: با توجه به شیوع روز افزون سویه اُمیکرون در کهگیلویه و بویراحمد تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به این سویه ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سویه اُمیکرون نسبت به سویه‌های قبلی ویروس کرونا سرعت انتشار بیشتری دارد و کودکان را نیز بیشتر درگیر می‌کند.

یزدان پناه گفت: میزان شیوع بیماری در گروه‌های شغلی معلمان و دانش آموزان ۲۱.۹ درصد، کارمند ۲۰ درصد، مشاغل آزاد ۱۸.۶ درصد، خانه دار ۱۷.۸ درصد، کارکنان بهداشتی و درمانی ۷.۳ درصد، نیروهای نظامی و انتظامی ۵.۵ درصد، افراد بیکار ۲۴.۱ و دانشجویان ۲.۱ درصد است.

او گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۴۳ هزار تن به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده که از این تعداد ۳۰ هزار و ۳۳۷ تن بستری، ۳۰ هزار و ۱۸۳ تن ترخیص و هزارو ۵۴ تن نیز فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۴۴ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد  ۴۸ بیمار مبتلای قطعی و هشت بیمار نیز در بخش‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او گفت: میانگین سنی مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ سال و میانگین سنی مرگ و میر ناشی از بیماری نیز ۶۷ سال است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.