سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان مرکزی آزمونه(پایلوت) پخت نان کامل

پخت نان کامل در چند نانوایی استان مرکزی به عنوان استان آزمونه (پایلوت) آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -  ملکی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در پایان کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی از آغاز پخت نان کامل در چند نانوایی استان مرکزی به عنوان استان آزمونه (پایلوت) خبر داد.

به گفته ملکی وظیفه این سازمان تولید نان معمولی است و با این حال با حمایت استانداری در پی گسترش پخت این نوع نان در استان و نانوایی‌های بیشتر هستیم.

نان کامل به نانی گفته می‌شود که دارای مواد غذایی کامل یعنی حاوی فیبر و سبوس است و پوست یا سبوس گندم که تمام قسمت‌های فعال و زنده گندم در آن جمع شده است و جزء عمده گندم از نظر غذایی به شمار می‌رود در آن باقی مانده است.

در سیلو‌های بزرگ و جدید معمولا آسیا‌ها دارای نرده‌های بزرگ فلزی هستند این نرده‌ها هنگام آسیا کردن ایجاد فشار زیاد می‌کند و این فشار و حرارت سبب می‌شود که چربی گندم به سبوس چسبیده و بعدا با آن خارج می‌شود.

در کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی مسائل مختلف حوزه آرد و نان استان مطرح و بر تشدید نظارت‌ها تاکید شد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم با بیان اینکه نظارت بر تولید و توزیع گندم، آرد و نان باید تشدید شود گفت: نباید نان که رزق اول مردم است مورد مصرف نادرست مانند تغذیه به دام‌ها یا ارسال به شیرینی پزی‌ها باشد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه این امر زمینه ساز اختلال در بازار می‌شود افزود نوسازی تجهیزات و آموزش نانوایان می‌تواند به ارتقاء پخت نان و استفاده بهینه از آن شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.