سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت چشم انداز فرهنگی قلعه الموت در فهرست میراث جهان اسلام+ فیلم

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قزوین از ثبت چشم انداز فرهنگی قلعه تاریخی الموت در فهرست میراث جهان اسلام خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین _ علیرضا خزائلی گفت: سازمان آموزشی علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) برای شناسایی معرفی و حفاظت بهتر میراث جهان اسلام در حال تدوین فهرستى از آثار شاخص فرهنگی و تاریخی کشور‌های اسلامی عضو این سازمان است که در همین زمینه و در پی درخواست این سازمان ۵ اثر تاریخی فرهنگی از کشورمان به این کمیسیون معرفی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قزوین می گوید پس از پیگیری‌های این کمیسیون چشم انداز فرهنگی قلعه الموت به همراه چهار اثر تاریخی فرهنگی از استان‌های دیگر شامل مجموعه تاریخی بسطام، مجموعه آرامگاه و خانقاه شیخ احمد جامی، گنبد علویان و چشم انداز فرهنگی شهر ماسوله به طور رسمی در فهرست میراث جهانی اسلام به ثبت رسید که در نامه‌ای به وزیر محترم میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اعلام شد.

به گفته خزائلی ثبت منظر فرهنگی الموت در این فهرست قطعات مهر تاییدی بر غنای تاریخی و فرهنگی این منطقه و استان است که می‌تواند نقش مهمی در معرفی این اثر ارزشمند به جهانیان و مردم عزیز کشورمان و رونق و توسعه گردشگری استان داشته باشد.

سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش علوم و فرهنگ (آیسسکو) سازمانی تخصصى است که تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی فعالیت میکند و در زمینه‌های آموزش علوم فرهنگ وارتباطات در کشور‌های اسلامی و به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشور‌های عضو به فعالیت مشغول است دفتر مرکزی این سازمان در کشور مراکش واقع شده است.

قلعه الموت به شماره ۷ هزار و ۲۵۲ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

 

انتهای پیام/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.