سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری تحت عنوان حراج روز پدر

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه نسبت به کلاهبرداری تحت عنوان حراج روز پدر در فروشگاه‌های جعلی اینستاگرام به کاربران فضای مجازی هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علی عباسی‌کسانی رگفت : همه‌ساله در ایام نزدیک به روز پدر شاهد فروش ویژه توسط فروشگاه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم.

به گفته رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه شیادان سایبری با تقلید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر و با تخفیف‌های چشمگیر و روش‌ها و شیوه‌های اغواکننده مانند طرح‌های ویژه روز پدر ساخت تبلیغات جذاب توجه کاربران را جلب کرده و آن‌ها را به سمت دام‌های خود هدایت می‌کند.

باید توجه داشت در بسیاری از مواقع کلاهبردار بعد از دریافت وجه کالا دیگر پاسخگوی فرد نیست و یا با ارسال آن کالای تحویل داده‌شده به مشتری، از نظر کیفیت، جنس کالا، رنگ و حتی سایز بسیار متفاوت از کالای تبلیغ‌شده است.

شهروندانی که قصد خرید اینترنتی دارند، به‌هیچ‌وجه به تبلیغات اغواکننده فروش کالا در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و برای یک خرید اینترنتی امن حتماً از فروشگاه‌های دارای این نماد اقدام کنند.

از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنند و توجه داشته باشید که آدرس سایت‌های فروشگاهی معتبر با عبارت HTTPS شروع شده و تمام درگاه‌های پرداخت بانکی با عبارت SHAPARAK.IR ختم می‌شوند.

در خرید‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان هم از رمز پویا استفاده کنید و درصورت امکان، پرداخت درب منزل را انتخاب و از پرداخت بیعانه جدا خودداری کنید.

سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.