سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارت های سلامت در دستان رانندگان خراسان جنوبی

از ابتدی امسال ۶هزار و ۶۵۵کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل استان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۶ هزار و ۶۵۵ فقره کارت سلامت رانندگان بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر از ابتدای سال تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان صادر شده است.

به گفته او  هم اکنون  ۵ مرکز تخصصی طب کار در استان برای انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.

گرجی گفت: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و ... برای بررسی سلامت رانندگان انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  خراسان جنوبی می گوید: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند برای فعالیت رانندگان حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است.

گرجی گفت: یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای است گفت: امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های این کارت است.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.