سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه کارتخوان پرونده مالیاتی تشکیل دادند

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از اتصال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه کارتخوان بانکی به سامانه مودیان مالیاتی و تشکیل پرونده تا تاریخ ۱۸ بهمن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد برزگری گفت: تمام اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک خود را مشاهده نموده و نسبت به الصاق آنها به پرونده مالیاتی قبلی یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

به گفته رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور طی ماه‌های اخیر، همکاری بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی کشور برای نظم بخشی به دستگاه‌های کارتخوان بانکی شدت گرفته است. البته از حدود ۱۳ میلیون دستگاه پوزی که در کشور وجود دارد قرار نیست همه مؤدی مالیاتی باشند.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از بانک مرکزی، تعداد کل ابزار پرداخت‌های فعال در کشور بالغ بر ۱۳ میلیون است که متعلق به حدود ۶ میلیون و ۱۵۹ هزار نفر شخص حقیقی و ۸۷ هزار نفر شخص حقوقی هستند که به تفکیک ۱۲ میلیون و ۲۵۵ هزار ابزار پرداخت برای اشخاص حقیقی و ۷۴۰ هزار ابزار پرداخت برای اشخاص حقوقی است.

تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهند شد و تا تاریخ ۱۸ بهمن ماه، مالکان حدود ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار پوز درخواست اتصال به پرونده مالیاتی داده اند؛ همچنین درخواست غیرفعال شدن ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار کارتخوان نیز ثبت شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۱:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام من رفتم دکتر فقط پول نقدی میخوان . کجا باید پیگیر باشیم . چرا دکترها با این درآمد بالا مالیات نمیدن ما باید بدیم
الان براین اداره مالیات اسم دکتر بدیم پروانه اش باطل کنید . دکتر های پول پرست
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
گزارشی از آمار دقیق دستگاه های کارتخوان به تفکیک مشاغل در هر استان ارایه کنید.
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
من رفتم دکتر هزینه نقدی گرفتن
علی اصغر
۱۱:۰۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
منم رفتم دکتر فقط می‌کنند پول نقد بیارن . چرا این دکترها و اول هشدار بدین دیدی توجه نکردن به باز از مریض پول نقد میخوان پروانه شونو باطل کنید
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
چند روزآینده که بازارچه های شب عید فعال بشه کسبه جزء برای امرار معاش با نداشتن کارتخوان دچار مشکل میشن . چرا طرح به این بزرگی باید شب عید اجرا بشه ؟ و همش تهدید ارعاب . امشب اخبار گفت وزارت اقتصاد ودارایی سامانه ای را برای صدور مجوز کسب و کار در کمترین زمان از ۱۸ اسفند راه اندازی خواهد کرد . چرای برای سروسامان دادن به هرگونه کسب و کار و صدور مجوز و نهایتا داشتن کارتخوان و یا درگاه های بانکی ، یک هماهنگی برای یک روز مشخص ایجاد نمی شود ؟ ۳۰ بهمن کارتخوانش قطع شود ۱۸ اسفند دنبال مجوز برود اونم شب عید نه وسط سال توسط وزارت اقتصاد و دارایی ! آقای خاندوزی پیگیری کنید .
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
دولت نفت نمیتونه بفروشه بعد داره به مردم فشار میاره مالیات میگیره
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
اگه دکتر هستی مالیاتت را بده.
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
کارتخوان که گرفتیم چرا یارانمونو قطع کردین پیام هم دادین برای قطع یارانه
محمد
۱۹:۱۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام
چرا مثل کشور های غربی حساب افراد را مورد پایش قرار نمیدهید خیلی از کسب کارها هستند که برای رد گم کنی فقط یک درگاه پرداخت برای نمایش میگذارند مثل دکتر ها بهترین کار پایش حساب ها است
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
کارمزد استفاده از کارت بانکی باید به صفر برسه تا مردم تشویق بشن که فقط از کارت استفاده کنند و پول کمتری در بازار باشه و همین باعث سود دهی بانک ها میشه! بدون اینکه بانک ها سودی بدهند!
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
دکتر ها باید به کارت خوان مجهز بشن د مثلا سی درصد حداقل حق با بیمه باشه چه خصوصی چه عمومی بیماری که پول ویزیت پرداخت میکنه دکتر رو موظف کنه تا با کارت خوان پرداخت کنه دکتر باید با کارت خوان پرداخت شه وگرنه مجوز اون باید گرفته شه !
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
حالا فرض کنید این دو ریال ته سفره مردم ازش مالیات گرفتید بعدش می خواهید چه کنید این حجم از بخور بخور که تو دستگاه های دولتی هست با این پولا سیر می شوند بیائید هزینه های دولت و حقوق های بی حساب مدیریت کنید چرا مردم به خاطر یه سری تحت فشار قرار می دید
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
خوشم میاد دولت دستش داخل جیب مردم هست
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
ترسیدی؟؟؟
کارتخوان پزشکان را به شبکه مالیاتی وصل کنید!
۱۵:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
کارتخوان پزشکان را به شبکه مالیاتی وصل کنید!
مشاوره آنلاین پزشکی که اول باید پول را به حساب انها ریخته شود بدون کارتخوان
و بعدا راهنمایی از طریق واتس اپ از انها گرفت! کی مشاوره می دهد خدا می دانند
محمد طاهر
۱۷:۳۴ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
اگر دولت دریافت پول نقد را در بانکها ممنوع کند یا حداقل در قبال اخذ کارمزد متناسب با مبلغ کند آنوقت کسانی که از استفاده از کارتخوان طفره می روند خودشان مشتاقانه از کارتخوان استفاده خواهند کرد ، گره کار با نگرفتن پول نقد توسط بانکها حل میشود.
کارتخوان پزشکان را به شبکه مالیاتی وصل کنید!
۱۴:۵۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
کارتخوان پزشکان را به شبکه مالیاتی وصل کنید!
مشاوره آنلاین پزشکی که اول باید پول را به حساب انها ریخته شود بدون کارتخوان
و بعدا راهنمایی از طریق واتس اپ از انها گرفت! حالا که مشاوره می دهد خدا می دانند