سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه برابر شدن مراجعه بیماران کرونایی به اورژانس در بیجار

مدیرشبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: روزانه ۷۰۰ نفر به اورژانس کرونا بیمارستان امام حسین (ع) شهر بیجار مراجعه می‌کند که این تعداد در مقایسه با هفته قبل حدود سه برابر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - دکتر امیرمرسا گفت: طی روز‌های اخیر شاهد سیرتصاعدی کرونا و ابتلای خانوادگی در شهرستان بودیم بطوری که بار مراجعه اورژانس کرونا سه برابر شد و تعداد بیماران بستری به ۱۶ تن افزایش یافت.

 مدیرشبکه بهداشت و درمان بیجار با تاکید بر تاثیر مثبت تزریق دُز سوم واکسن کرونا گفت: موارد بستری ومرگ و میر درصد تزریق دُز اول را ۹۷درصد، دُز دوم را ۹۰ درصد و دُز سوم را ۴۵درصد است، از مردم درخواست داریم تزریق دُز سوم واکسن خود را به تعویق نیندازند.

به گفته او:۹۶درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال و ۳۰ درصد جمعیت ۹ تا ۱۲ ساله شهرستان نیز واکسن دریافت کرده اند.

دکتر مرسا ضمن تاکید بر مشاهده موارد ابتلا در میان دانش آموزان و معلمان اظهار داشت: طبق آیین نامه ابلاغی اداره کل آموزش و پرورش استان در صورت مشاهده ۲ مورد ابتلا یا مشکوک به کرونا مدیر مدرسه باید نسبت به تعطیلی مدرسه اقدام کند درصورت عدم رعایت این مهم ومشاهده اینگونه موارد، خانواده‌ها می‌توانند با شماره ۳۸۲۲۲۶۰۰مرکز بهداشت جهت تعطیلی مدرسه تماس بگیرند.

 مدیرشبکه بهداشت و درمان بیجار می گوید: در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد تست کرونا در کودکان زیر هفت سال مثبت است، همشهریان معزز در صورت مشاهده علائم خفیف ضمن عدم مراجعه به اورژانس، نسبت به مصرف تب‌بر، مسکن و مایعات گرم اقدام کنند تا بار مراجعه بیش از این بالا نرود.

او در پایان ضمن تاکید بر عدم حضور در تجمعات غیر ضروری از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حداقل از ۲ ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.