سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از پوستر و فراخوان دومین جشنواره فیلم کرمان رونمایی شد

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از سینماگران استان، مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان دومین جشنواره فیلم کرمان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اولین دوره جشنواره فیلم کرمان سال گذشته به همت خانه هنرمندان، خانه سینما و همه تلاشگران این عرصه رقم خورد .

او گفت:  هر رویدادی که برگزار می‌شود تا در بستر و ریل خودش قرار گیرد و به جریانی تیدیل شود زحمات زیادی نیاز دارد و هنوز در آغاز کار هستیم و به تلاش و همکاری و همت هنرمندان در این عرصه نیاز است.

علیزاده می گوید: استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فیلم سازی و سینما دارد، در حوزه آموزش در افزایش سرانه زیرساخت‌ها و تربیت و آموزش فیلم سازان مطرح و فعال، وضعیت استان قابل مقایسه با گذشته و قبل از انقلاب نیست.

مدیر کل فرهنگ و ارشارد اسلامی استان گفت: زحمات زیادی کشیده شده تا به این مرحله برسیم گرچه هنوز تا وضعیت ایده‌آل فاصله داریم و نیاز به همت و گام‌های موثرتر حس می‌شود.

او گفت: در امر آموزش هنرستان هنر‌های زیبا فعالیت‌های قابل قبولی انجام می‌دهند، انجمن سینمای جوان در استان که نقش مهمی در بخش آموزش ایفا می‌کند و موسسات سینمایی، آموزشگاه‌های سینمایی، همه‌ی این امکانات سرمایه‌های گران سنگی در حوزه سینما‌ی استان هستند و در این خصوص وضعیت نسبتا" مناسبی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می گوید: در استان، تعداد سینما‌ها و تعدادصندلی‌ها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و در کنار این رویداد استعداد‌های جدید کشف می‌شود و رقابت سالم بین سینماگران به وجود می‌آید، از همه مهم‌تر در زمان برگزاری جشنواره یک کارگاه تخصصی شکل خواهد گرفت کمک می‌کند تا جامعه سینمایی به اهداف خودش بردسد و قاعدتا در استان کرمان اتفاقات خوبی رقم می خورد.

وحید محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: این رویداد به منظور شناسایی و معرفی استعداد‌های سینمایی و هنری شکل گرفته و فرصتی است برای ایجاد انگیزه، نشاط، همدلی برای سینماگران و پل ارتباطی برای ورود علاقه‌مندان به سینمای حرفه‌ای خواهد بود.

به گفته او، همه کسانی که در این رویداد شرکت خواهند کرد در فضایی آکنده از همدلی موفق عمل کنند و کارنامه روشنی پیش روی همه قرار گیرد.

در ادامه دبیران تخصصی و اجرایی جشنواره به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص برپایی مناسب و باشکوه جشنواره پرداختند ودر پایان از پوستر و فراخوان جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: جشنواره فیلم ، پوستر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.