سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی ۲۴ ساعت گذشته رخ داد؛

بستری ۲۶۱ بیمار جدید بر اثر کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۲۶۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۱۲۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر رضائیان زاده می‌گوید: از تعداد هزار و ۱۲۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان، ۱۲۶ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دیروز هزار و ۷۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری بودند و از این تعداد، ۱۱۷ بیمار در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت کردند.

به گفته او، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۲۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۷۴ هزار و ۷۷۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۴۸۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۸۹ هزار و ۲۵۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده.

او گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۲۶ هزار و ۹۴۱ مورد تست سریع انجام شده و ۸۵ هزار و ۵۱۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

دکتر رضائیان زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۷ هزار و ۵۶۵ نفر رسید.

او می‌گوید: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۴۳ هزار و ۲۲۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۵۸ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۳۲ هزار و ۷۷۷ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۸۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.