سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۲۸ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ کردستان

۲۸ هزار تماس در دی ماه سال جاری با اورژانس ۱۱۵ کردستان برقرارشده که از این تعداد ۴ هزار و ۹۵۳ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با اشاره به انجام ۴ هزارو ۹۵۳ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در دی ماه سال جاری گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۵۶۸ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

رضا پیرا گفت: از این تعداد مأموریت انجام شده، ۶۷۸ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۷۰۷ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

به گفته او: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۵۷۴ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۳۹ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی، به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

پیرا در ادامه گفت: طی ماه گذشته به ۷۶۹ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۳۳۵مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد مأموریت‌های قلبی انجام شده در مدت زمان یاد شده را ۲۲۴ و تعداد مأموریت‌های تنفسی را ۱۹۵ مورد اعلام کرد.

او با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۱۳۱ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، می گوید: از این تعداد ۳۳ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

پیرا گفت: با توجه به استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی در فصول پاییز و زمستان لزوم رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل استاندارد در راستای جلوگیری از مسمویت با گاز مونوکسید کربن بسیار ضروری است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.