سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ هزار مسجد اهل سنت در ایران فعال است

معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب همجواری و همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذاهب اسلامی در ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: در ایران پیروان اهل سنت دارای ۱۵ هزار باب مسجد، ۵۰۰ واحد حوزه علمیه، ۱۰۰ موسسه دینی و ۲۰ ناشر رسمی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - حجت الاسلام مهدی فرمانیان روز پنجشنبه در همایش «منزلت ادیان در جمهوری اسلامی ایران» در دانشگاه ادیان و مذاهب در قم،گفت: طبق آخرین برآورده‌های انجام شده حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران پیرو مذاهب ۴ گانه اهل سنت هستند که حدود ۱۲ درصد از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد.

 معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: همچنین ۳ درصد از جمعیت ایران را نیز مذاهب منشق شده از تشیع مانند شیخیه، اهل حق، خاکساریه و ... تشکیل داده است.

فرمانیان گفت: در مجموع ۱۵ درصد از جمعیت ایران را پیروان مذاهب دیگر اسلامی به غیر از شیعیان اثناعشری تشکیل داده اند.

معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت بین ادیان و مذاهب گفت: رسیدن به تمدن نوین اسلامی بدون همراهی تمام ادیان و مذاهب فعال در کشور ممکن نیست.

فرمانیان گفت: یکی از معضلات و مشکلات اساسی کشور این است که اصولا روحیه تحمل پذیری و احترام به تقریب مذاهب در بین جمعی از مسئولان وجود ندارد.

همایش یک روزه «منزلت ادیان در جمهوری اسلامی» روز پنجشنبه با حضور و سخنرانی تعدادی از علما و پیروان ادیان و مذاهب مختلف در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در قم برگزار شد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.