سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باران مهمان بوشهر می‌شود

هواشناسی استان بوشهر از بارش پراکنده در روزهای جمعه و شنبه خبر داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعداز ظهر امروز با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار جو به استان، سرعت باد‌های جنوبی روی دریا افزایش می‌یابد و با تقویت این موج ناپایدار در روز‌های جمعه و شنبه، ضمن افزایش پوشش ابر، در برخی از مناطق استان وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا انصاری گفت: همچنین از شنبه با خروج این سامانه بارشی، سرعت وزش باد‌های شمال غربی به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و دریا تا یکشنبه مواج خواهد بود.

او گفت: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد خواهد بود که از امشب افزایش ابر و فردا در برخی از نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر، جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی ۳۴ کیلومتر در ساعت، از امشب ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق شمالی و مرکزی بر روی دریا ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

انصاری گفت: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته او، جم با ۵ و عسلویه با ۲۹ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۱۱ بامداد، جزر دریا ساعت ۰۶:۳۵ و مد دوم ساعت ۱۵:۲۰ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.