سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گره های اقتصادی در کار نساجی کاران اصفهان

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان محصولات نساجی اصفهان از مشکلات صنعت نساجی از زمان شیوع کرونا و بالا رفتن قیمت دلار خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان ابراهیم شیشه‌گر گفت: مشکلات در صنعت نساجی از زمان شیوع کرونا و بالا رفتن قیمت دلار روز به روز بیشتر شد و شاهد مشکلات بسیاری همچون مشکلات برقی، گازی، نفتی، بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و… بودیم.

او گفت: طبق قانون تولیدی‌هایی که ۵ کارگر دارند مشمول پرداخت ۱۰ درصد بیمه هستند اما بیمه بطور سلیقه‌ای رفتار کرده و هر کارگاهی را به یک صورت سازمان داده و طبق قانون عمل نکرده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان محصولات نساجی اصفهان می‌گوید: گرانی دلار حتی به مواد اولیه صنعت نساجی هم رحم نکرد و قیمت بسیاری از مواد ۸ برابر شد و کارخانه‌ها برای عدم تعطیلی مجبور به خرید مواد گران بودند.

هاشمی گفت: پتروشیمی صنعتی داخلی است ولی بخاطر سودی که صادرات به همراه دارد به کارخانه‌ها و تولیدی‌های داخلی مواد مورد نیاز را نمی‌رسانند و کارخانه‌ها مجبور به واردات از کشورهای دیگر می‌شوند.

او معتقد است: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از صنایع نساجی مثل کشباف و جوراب‌باف تعطیل شده‌ است و دلیل این موضوع ناتوانی در رقابت با محصولات خارجی است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان محصولات نساجی اصفهان گفت: از سوی دیگر گمرک اجازه ورود اجناس خارجی را به راحتی صادر می‌کند و این راه را برای تولیدکنندگان دشوارتر می‌کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نساجی اصفهان  ۱۰ مهر ۱۴۰۰ گفته بود: بسیاری از ماشین‌آلات این کارخانجات فرسوده و قدیمی است که با رایزنی‌های مختلف که با اتاق بازرگانی و گمرک انجام شده قرار است به زودی بسیاری از کالا‌هایی که ۶ ماه است در انبار‌های گمرک مانده‌اند ترخیص شوند و این گام مثبتی در پیشبرد در این صنعت است.

انتهای‌پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.