سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش معاملات هفتگی بورس تهران ۱۳ درصد کاهش یافت

ارزش کل معاملات بورس تهران در هفته‌ای که گذشت به رقم ۱۹ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان - مصطفی صفاری گفت: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۱۶ تا ۲۰ بهمن محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس با ۱.۳۱ درصد کاهش به میزان ۱۷ هزار و ۶۲ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید.


بیشتر بخوانید


به گفته کارشناس بازار سرمایه، سایر شاخص‌ها نیز از جمله شاخص صنعت با کاهش ۱.۷۰ درصدی به میزان ۲۰ هزار و ۴۰۰ واحد تغییر داشته و به عدد یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۵۱ واحد رسید.

شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال نیز ۱.۱۳ درصد کاهش پیدا کرد و به تراز ۵۱ هزار و ۵۵۱ واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۲.۰۳ درصدی به میزان ۶ هزار و ۷۷۵ واحد تغییر داشته و از محدوده ۳۳۳ هزار و ۱۹ واحد به ۳۲۶ هزار و ۲۴۴ واحد رسیده است.


ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران نیز در هفته معاملاتی گذشته با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۲۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان به ۱۹ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۳۲ میلیارد و ۵۰۶ میلیون سهم به ۲۹ میلیارد و ۳۰۶ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۹.۸ درصدی را نشان می‌دهد.


ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، ۲۴ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۹۲۵ میلیارد تومان به هزار و ۱۴۹ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه با کاهش ۳ درصدی از ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز با کاهش ۳۰.۷۵ درصدی از ۸ هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان رسید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.