سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اداره جامعه با روش‌های سنتی ممکن نیست

استاندار خوزستان گفت: به اداره یک جامعه با روش‌های سنتی ممکن نیست و در این جهت ضروری است فناوری را وارد عرصه تولید کنیم تا شاهد جهش تولید باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - صادق خلیلیان در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور دستاورد‌های این مجموعه در عرصه‌های مختلف فناوری، پزشکی و صنعتی را مهم خواند و گفت: جهاد دانشگاهی نشان دهنده ظرفیت‌هایی است که در کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهره‌مند شویم.

او می گوید: کسب دانش تولید دو نوع مته حفاری پیشرفته و ساخت آن‌ها از سوی  جهاد دانشگاهی نشانگر پیشرفت قابل توجهی است که امروز نیز شاهد رونمایی این دو نوع مته حفاری بودیم.

استاندار خوزستان گفت: اگر به ظرفیت‌ها اجازه رشد و شکوفایی دهیم، می‌توانند ما را به قله‌های پیشرفت و توسعه برساند.

به گفته این مقام مسئول جهاد دانشگاهی در بخش صنعت توانسته از مرحله آزمایشگاهی فراتر برود و تولیدات خود را به مرحله صنعتی شدن برساند و این باعث رشد و توسعه صنعتی کشور خواهد شد.

او گفت:  اگر بتوانیم فناوری‌های تولید بذر را توسعه دهیم قطعا شرایط بسیار مطلوبی را در حوزه کشاورزی کشور خواهیم داشت.

استاندار خوزستان ورود به عرصه فناوری‌های اصلاح‌نژادی را بسیار مهم دانست و برآن تاکید کرد.

خلیلیان رسالت جهاد دانشگاهی را تبیین خودباوری دانست و گفت: خوشبختانه جهاد دانشگاهی فضایی در کشور ایجاد کرده که موجب بروز خود باوری شده است.

پژوهشگران  جهاد دانشگاهی توانسته اند  مته‌های دندانه‌ای در دو سایز۸ -۱.۲ اینچ و ۸- ۳.۴ اینچ بسازند که جزو مهمترین مته‌های حفاری چاه‌های نفت و گاز هستند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.